Bulling για ένα ρούχο

Λυσσαλέα απόπειρα δολοφονίας, για το μίσος ενός ροζ φιόγκου.

Κάποιος διαδικτυακός λύκος ουρλιάζει και η αγέλη ορμά για αίμα και σάρκα έχοντας οσμιστεί το θήραμα, που στις περισσότερες περιπτώσεις ανύποπτο θεωρεί πως συνεχίζει απλώς τις συνήθειές του. Και πρωτεργάτες δημοσιογράφοι, σε σάιτ, που ούτε καν βάζουν την υπογραφή τους, μες στη μαζική παραγωγή κειμένων-φασόν, που δεν προλαβαίνουν ή δεν είναι σε θέση καν να σκεφτούν. Η πιο πρόσφατη επίθεση αφορούσε μια κυρία δημοσιογράφο που παρουσίασε τον τελικό του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision 2017.

Ελάχιστα ήταν τα κείμενα για το δομικό εξ αρχής λάθος της διοργάνωσης. Η προαποφασισμένη τραγουδίστρια και ο συνθέτης μας έδειξαν βίντεο –ούτε καν σε ζωντανή ερμηνεία– τρία τραγούδια, ώστε το κοινό να διαλέξουμε ένα. Γιατί μπήκαν στον κόπο και τα έξοδα και δεν διάλεγαν μόνοι τους, αλλά έκαναν το κοινό να νιώσει απ’ την αρχή μιζέρια απ’ την έλλειψη ποικιλίας; Ότι η κρατική τηλεόραση δεν αγαπά τον διαγωνισμό τραγουδιού είναι γεγονός, που υποβάλλεται απ’ την αντίληψη της «βαριάς κουλτούρας» της χώρας που εναντιώνεται σε απλές μελωδίες, φεστιβάλ, ποπ έκφραση, σε κάθε χαρά, και τυρβάζει περί σπουδαίων, τα οποία όμως δεν βλέπουμε να παράγονται. Περνάμε φτώχειες, ναι, εννοείται. Άρα γιατί να υποστούμε –αναγκασμένοι κάποιοι από μας, ώστε να γράψουμε– να δούμε ένα μίζερο, καλοστημένο πράγμα, με έλλειψη ενδιαφέροντος; Έγινε όμως. Και δεν σταθήκαμε στα τεχνικά λάθη –πολλά–, στα κακά κείμενα –κάκιστα–, στη φτήνια της εικόνας –τραγική. Αλλά; Στο ντύσιμο της εργαζομένης που παρουσίαζε, της Έλενας Μπουζαλά.

Μανιώδεις, σχεδόν λυσσαλέες οι επιθέσεις. Κείμενο χωρίς υπογραφή σε γυναικείο σάιτ ανέφερε πως το ντύσιμο θύμιζε «γάμο στα Κιούρκα» –που παρεμπιπτόντως είναι απ’ τις τελευταίες καταπράσινες περιοχές της Αττικής, και μια βόλτα εκεί θα ‘κανε καλό στο να οξυγονωθεί ο εγκέφαλος της ανώνυμης συντάκτριας, η οποία προφανώς θα διαμένει στο κοσμικό Περιστέρι, στο σικ Αιγάλεω, στην κομψή Κοκκινιά ή στις σαν παρισινές γειτονιές του Ρέντη, όπου οι γάμοι γίνονται με τις συμπεθέρες ντυμένες απ’ του Λάγκερφελντ. Πάντως στην κανονική Αθήνα του 2017 δεν μένει. Η παρουσιάστρια χαρακτηρίστηκε «συγκλονιστικά κιτς», «ντισκομπάλα», «καρναβαλική». Τα δε σάιτ, με κακόβουλη και χαιρέκακη διάθεση, κρύφτηκαν πίσω από εκείνα των ανώνυμων χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης…

Όλα αυτά διότι δεν άρεσε ο συνδυασμός ροζ και κόκκινο ή ο φιόγκος ή τα λευκά μαλλιά της γυναίκας. Όλα είναι της μόδας βέβαια, όμως η Μπουζαλά έπρεπε να έβγαινε με ένα φακιόλι και ρόμπα κλαρωτή, κουμπωμένη ως τον λαιμό, για να ταιριάζει με την ΕΡΤ και την ταπεινή μας εποχή. Γυναίκες, εργαζόμενες, δημοσιογραφίνες, περίπαιξαν την εμφάνιση αντί να θεωρήσουν εξευτελιστική την επίθεση αυτή, όχι για την κυρία Μπουζαλά, αλλά για όλους που δεν στάθηκαν σε κανένα ύψος κριτικής. Κάποια δημοσιευμένα σχόλια και κείμενα ανεβασμένα ως κριτική αποτελούσαν ντροπή και επίθεση στις γυναίκες, λίγες μόλις ώρες πριν τον εορτασμό της αιματοβαμμένης απεργίας που τιμάται κάθε Μάρτη για το εργασιακό, αλλά και το σκέτο δικαίωμα της κάθε μιας μας να είναι ο εαυτός της. Στην επέτειο βέβαια ανεβάζουν ύμνους και τριαντάφυλλα για το γυναικείο φύλο και τη σπουδαιότητά του –αρκεί να μη φορεί ροζ φιόγκο.

Και οι επικριτές είναι οι ίδιοι που αποθέωναν τον Γαβαλά να αποδομεί τη μόδα και να κοροϊδεύει την άποψή τους φορώντας λαμπατέρ στο κεφάλι ή που σφαδάζουν από ικανοποίηση βλέποντας την Καρντάσιαν να εμφανίζεται με διαφάνεια και το αιδοίο της στη φόρα, και που σηκώνουν στα χέρια την κάθε ξεβράκωτη παρουσιάστρια ως πεμπτουσία της καλής αισθητικής διότι τα έχει με τον καναλάρχη ή που συχνάζουν στα μπουζούκια και θεωρούν τα στρας κορμάκια της Φουρέιρα καλόγουστα!

Ε, λοιπόν, η κυρία Μπουζαλά, ακόμα και αν δεν της ταίριαζε το ρούχο που σχεδίασε η ταλαντούχα Λένα Κατσανίδου, έχει τόσα άλλα να σταθούμε που τη χαρακτηρίζουν. Έχει ευγένεια, σεβασμό στο κοινό, σωστά ελληνικά, δεν είναι προκλητική, κραυγαλέα και επιθετική. Ακόμα, διεκπεραίωσε ένα πρόχειρο, φτηνό, αστεία σοβαροφανές προϊόν με αξιοπρέπεια. Και επειδή είναι τρεντ το «να σέβεστε», ας γίνει και για κάποιους και το «να ντρέπεστε».

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *