Οι σταθερές αξίες της κυπριακής TV

Οι σταθερές αξίες της κυπριακής TV

Οι σταθερές αξίες της κυπριακής TV

ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ

Από «γλάστρα του Όμορφου Κόσμου» σε «Μενεγάκη της Κύπρου» και τώρα, πλέον, απλά η Χριστιάνα. Της πήρε πάνω από δεκαετία, όμως κατάφερε, αν μη τι άλλο, να αποτινάξει την ταμπέλα του κακέκτυπου και την ίδια ώρα που το rolemodelΜενεγάκη έχει πάρει την κατιούσα η ίδια βρίσκεται στο peak της τηλεοπτικής της καριέρας με την απόλυτη κυριαρχία στην απογευματινή ζώνη. Το απέδειξε, άλλωστε, όταν μετέφερε σύσσωμο το κοινό της από το Mega στον Alpha – και πόσοι νομίζετε πως μπορούν να υπερηφανευτούν για κάτι τέτοιο;

ΛΟΥΚΑΣ ΦΟΥΡΛΑΣ

Δυστυχώς τη στιγμή που το διαβάζετε αυτό ο Λουκάς βρίσκεται ήδη στο νέο του πόστο ως εκπρόσωπος Τύπου της Βουλής, έχοντας εγκαταλείψει -για πάντα προφανώς- το μέσο που τον ανέδειξε. Και λέμε, δυστυχώς, γιατί εκτός από αγαπημένος συνάδελφος κι ένα εξαιρετικό παιδί ο Λουκάς ήταν από τους ελάχιστους τηλεοπτικούς δημοσιογράφους που αποτελούσαν το πρόσωπο και τη φωνή του μέσου Κύπριου πολίτη – ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας, μόρφωσης, τάξης και πνευματικού επιπέδου. Ο καθένας μπορούσε να ταυτιστεί με αυτό το ψύχραιμο και πράο ύφος που,όμως, μετατρεπόταν σε πύρινο επικριτική απέναντι στην αδικία σε βάρος του απλού ανθρώπου. Τόσο μέσα από τη μακρόχρονη θητεία του στα δελτία του Mega/TV One όσο κι από το κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του «Εχεις μέσον», του οποίου υπήρξε πρωτεργάτης, ο Λουκάς ήταν πάντα ταγμένος στο πλευρό του αδύνατου που ένιωθε ότι τον πηδούσε το σύστημα. Αυτή η σταθερή αξία είναι η αλήθεια πως θα μας λείψει…

ΟΙ ΣΕΙΡΕΣ ΕΠΟΧΗΣ

Την τελευταία δεκαετία το ΡΙΚ βρήκε στο είδος την κότα με τα χρυσά αυγά, αν και μεταξύ μας γυρίζει την ίδια ιστορία ξανά και ξανά από το «Σκιές την αυγή» μέχρι σήμερα, ενώ από πέρσι τη γλύκα γεύτηκε και το Σίγμα με την υπερεπιτυχημένη«Γαλάτεια». Οι εγχώριες σειρές εποχής αποτελούν παράθυρο στην Κύπρο της βράκας, της αθωότητας και των ισχυρών οικογενειακών δεσμών, μια μηχανή του χρόνου για όλους εκείνους που επιμένουν στις συζητήσεις πως «παλιά τα πράγματα ήταν καλύτερα». Ταπεινή μου γνώμη; Εξωραϊσμένες και υπερεκτιμημένες, όπως και η ίδια η εποχή την οποία δοξάζουν, όπου επίσης μεσουρανούσαν η θρησκοληψία, οι προκαταλήψεις κι ο μισογυνισμός. Παρόλα αυτά, ως είδος διαθέτουν μεγάλο και πιστό κοινό κι απ’ ό,τι φαίνεται θα παραμείνουν τριγύρω για πολύ καιρό ακόμα.

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΙΚ

Οι Κύπριοι είναι πλάσματα της συνήθειας και μια από αυτές είναι το κεντρικό δελτίο του ΡΙΚ, κι αυτό χάρη στην τελείως παραπλανημένη και παρωχημένη αντίληψη ότι το κρατικό κανάλι είναι «αξιόπιστο», «αντικειμενικό» και «ανεξάρτητο» – μιλάμε για το ίδιο δελτίο που για δεκαετίες ξεκινούσε με τη φράση «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας…», ακόμα κι αν έξω συνέβαινε επιδρομή των ζόμπι. Οk, δεν λέμε ότι δεν είναι τίποτα απ’ όλα τα παραπάνω, αλλά στα σίγουρα ένα κανάλι που ελέγχεται από την κυβέρνηση και ένα ΔΣ με διορισμένους (και πολλές φορές άσχετους με το αντικείμενο) εκλεκτούς των κομμάτων, δεν φημίζεται ακριβώς για την ακεραιότητά του. Όπως και να ‘χει, η αντίληψη έμεινε, μια μεγάλη μερίδα των Κυπρίων τηλεθεατών το εμπιστεύεται για την ενημέρωσή τους και όποιος κι αν το παρουσιάζει, είτε είναι η Φρύνη, είτε η Αιμιλία, η Βίβιαν Κανάρη ή κάποιο ανδροειδές, η τηλεθέαση θα είναι πάνω κάτω η ίδια. Όχι απλά σταθερή αξία, αλλά σωστή τσαμαρέλλα μαζί με ζιβάνα.

ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΥΡΙΑΚΟΥ

Όχι μόνο αναζωογόνησε το για χρόνια ναρκωμένο «Μέρα μεσημέρι», αλλά ανέβασε και το κεντρικό δελτίο του σταθμού που σήμερα θεωρείται ισχυρός παίκτης, παρά τις εθνικιστικές αποχρώσεις του και τις λαϊκίστικες κραυγές. Το καλό παιδί της κυπριακής τηλεόρασης δεν ήξερε καν τι δύναμη έκρυβε μέσα του μέχρι που μετακινήθηκε από το Σίγμα στον ΑΝΤ1 μεταφέροντας εκεί σούμπιτο το κοινό του, ένα κοινό που δείχνει να τον λατρεύει σαν ηγέτη θρησκευτικής αίρεσης.

ΑΙΜΙΛΙΑ ΚΕΝΕΒΕΖΟΥ

Μπορεί η επιστροφή της στα δελτία να μην προκάλεσε τη μετακίνηση τευτονικών πλακών που ανέμενε ο Alpha (το κεντρικό δελτίο ανέβηκε, αλλά όχι θεαματικά),όμως, ελάχιστοι θα αμφισβητήσουν το ότι η Αιμιλία είναι πλασμένη να λέει ειδήσεις. Να είναι το μονίμως i-take-no-shit-from-you ύφος της; Η επιβλητική παρουσία της; Ο τρόπος που χρωματίζει τη βραχνή φωνή της; Όποιος κι αν είναι ο λόγος (και υπάρχουν αρκετοί), η Αιμιλία παραμένει μια σταθερή αξία στην τηλεοπτική ενημέρωση που -ευτυχώς- πάντα βρίσκει τον δρόμο της προς το γυαλί.

ΛΩΡΗΣ ΛΟΪΖΙΔΗΣ

Οι πολέμιοι του δημοφιλούς ηθοποιού/σεναριογράφου τον κατηγορούν ότι μετά την «ΑίγιαFuxia» γράφει το ίδιο σενάριο ξανά και ξανά: ένα τσούρμο γραφικοί χαρακτήρες συνυπάρχουν και νταραβερίζονται μεταξύ τους σε κάποιο μικρό χωριό. Ίσως και να ισχύει,όμως, η ειρωνεία είναι πως εκεί ακριβώς κρύβεται και η επιτυχία του. Κάποιοι θα το πουν «επανάληψη» άλλοι πάλι «συνέπεια», ο ίδιος πάντως δεν λέει και πολλά (ούτως ή άλλως) αλλά κάνει αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα: Ελαφριές χαριτωμένες κομεντί σε έναν μικρόκοσμο που αντικατοπτρίζει την ίδια την Κύπρο. Και το κάνει χρόνια τώρα, πότε με safe επιλογές (Πρώτη σταγόνα, LaPastaPomilώri) και πότε με πειραματισμούς (Παραμύθι αλλιώς) που -μαντέψτε- πάλι του βγαίνουν. Οπότε, πείτε το όπως θέλετε, εκείνος πιθανότατα θα το σκέφτεται και θα χαμογελάει καθ’ οδόν για την τράπεζα…

Ο ΑΝΤ1

Όταν όλοι οι άλλοι πειραματίζονται, καταρρέουν ή γνωρίζουν ανέλπιστη επιτυχία με ξένα format, για τον ΑΝΤ1 είναι απλά… Τετάρτη. Είναι το μοναδικό κανάλι που τα τελευταία χρόνια διατηρεί την πρώτη θέση τόσο στο γενικό σύνολο όσο και στα νεανικά κοινά (με χαώδη διαφορά στα δεύτερα από τους άλλους), ανεξάρτητα του τι συμβαίνει γύρω του. Έχει επιβιώσει τη λαίλαπα του «Survivor», την απώλεια ονομάτων (Λώρης, Γεωργίου-Νικολάου), την εποχή που το ελληνικό πρόγραμμα του ΑΝΤ1 ήταν για μπάτσες, την έλευση του Alpha, ακόμα κι όταν άλλα κανάλια ήταν στα -πρόσκαιρα- ντουζένια τους. Κι αυτό έχοντας μαντρώσει το κοινό του, προσφέροντας κάθε χρόνο αυτό που ακριβώς ψάχνει, αποφεύγοντας τους ριψοκίνδυνους πειραματισμούς και τις κινήσεις πανικού.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ – ΚΟΥΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Για να κατοχυρωθείς ως «σταθερή αξία» κι όχι σαν onehitwonder πρέπει να έχεις, αν μη τι άλλο, διάρκεια και συνέπεια. Και το δίδυμο των ηθοποιών-που-το-γύρισαν-σε-παραγωγοί έχουν ένα απίστευτο σερί από τότε που ελευθέρωσαν τα «Άσπρα μπαλόνια» τους στον αέρα του Σίγμα. Ακολούθησαν τέσσερις σεζόν του χρυσοφόρου «Μπρούσκο» και η φετινή τους μετεγγραφή στον Alpha – μία από τις ακριβότερες στην ιστορία της ελληνικής TV. Το «Τατουάζ» μπορεί να μην κάνει, στην Κύπρο τουλάχιστον, τα νούμερα του διάσημου προκατόχου του,όμως, αποτελεί μια σταθερά στο μάλλον αδύναμο ρόστερ του τοπικού Alpha. Στην Ελλάδα, όμως, που τους ενδιαφέρει περισσότερο, είναι το αδιαμφισβήτητο hit της σεζόν κι όλα δείχνουν ότι έπιασε τόπο μια τόσο δαπανηρή επένδυση. Σε σημείο, μάλιστα, που να μπορούν όλοι να υποκριθούν πως το «Κόκκινο νυφικό» δεν υπήρξε ποτέ…

 

 

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *