4 λόγοι που το «Happy Hour» είναι η μεγαλύτερη (και πιο ευχάριστη) έκπληξη της σεζόν

4 λόγοι που το «Happy Hour» είναι η μεγαλύτερη (και πιο ευχάριστη) έκπληξη της σεζόν

4 λόγοι που το «Happy Hour» είναι η μεγαλύτερη (και πιο ευχάριστη) έκπληξη της σεζόν

Η εκπομπή του Ανδρέα Γιόρτσιου κατάφερε την περασμένη Δευτέρα να περάσει για πρώτη φορά μπροστά από την Αριστοτέλους. Καθόλου άσχημα για κάποιον που ξεκίνησε -κυριολεκτικά- από το μηδέν.

Από τον Μαρίνο Νομικό

  1. Πρότεινε κάτι διαφορετικό στην ανυπόφορα ομοιογενή απογευματινή ζώνη

Μέχρι να εμφανιστεί η αρσενική Ellen, η απογευματινή ζώνη ήταν για χρόνια πιο ομοιογενής κι από γυναικοπαρέα στο Ριάντ: παντού η ίδια, όμορφη, χαρωπή παρουσιάστρια να σχολιάζει τις ίδιες μπαγιάτικες «καλλιτεχνικές» ειδήσεις, με το ίδιο πάνελ-νηπιαγωγείο που δυσκολεύεται να σταυρώσει μια σωστή συντακτικά πρόταση. Το σκηνικό δούλευε για καιρό -δεν τις λένε συνταγές για το τίποτα – αν και όχι για όλους, αφού δεν είναι λίγα τα πεφταστέρια που κατάπιε η εν λόγω ζώνη. Το «Happy Hour» πήρε όλα του τα μειονεκτήματα και τα μετέτρεψε σε αβαντάζ. Η έλλειψη μπάτζετ απέκλεισε το πάνελ κι οδήγησε τον Ανδρέα Γιόρτσιο σε ένα μοναχικό one man show όπου τα κάνει όλα: μονόλογο, συνεντεύξεις, παιχνίδια (με τη συμβολή στα τελευταία του Κωνσταντίνου Ιάσoνος) προτάσσοντας τα σωστά ελληνικά, το πηγαίο χιούμορ, την ατάκα και τον αυθορμητισμό κόντρα στο περιορισμένο λεξιλόγιο («εεεεε», «πραγματικά όμως», «δεν έχω λόγια», «τι να πούμε» κ.λπ) και τον παλιμπαιδισμό των κλασικών απογευματινάδικων.

 

  1. Δεν παρέλαβε απλά καμένη αλλά ούτε καν γη!

Πριν το «Happy Hour» η απογευματινή ζώνη του ΡΙΚ θύμιζε την περιοχή γύρω από το Πριπγιάτ μετά την έκρηξη του Τσέρνομπιλ όπου δεν φύτρωνε τίποτα για δεκαετίες. Από το «Συν πλην» της Κανάρη μέχρι το «Μαζί στο ΡΙΚ» και την περσινή «Γυναικεία -Δεν Είχαν- Υπόθεση» τα απογεύματα στο ΡΙΚ δεν προσφέρονταν μόνο για χουζούρι, μπορούσες άνετα να πέσεις σε κώμα από τη βαρεμάρα. Όταν ανέλαβε ο Γιόρτσιος, η μέση τηλεθέαση της ζώνης δεν ήταν ορατή με γυμνό μάτι καθώς οι φωστήρες του ΡΙΚ είχαν τη φαεινή ιδέα να παίζουν όλο το καλοκαίρι επαναλήψεις της «Υπόθεσης» και ποιος είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος να καταστρέψεις μια ζώνη από το να παίζεις ξανά και ξανά μια εκπομπή την οποία εγκατέλειψαν όχι μόνο οι τηλεθεατές της αλλά και η ίδια η βασική της παρουσιάστρια (η Ελίτα Μιχαηλίδου), στα μισά της σεζόν; Ο Ανδρέας πήρε μια σχεδόν μηδενική τηλεθέαση και μέσα σε δύο μήνες την ανέβασε στα μεσαία 10άρια, κάτι που κάνει τον άθλο του ακόμα μεγαλύτερο.

 

  1. Κατέρριψε μισή ντουζίνα τηλεοπτικά στερεότυπα με τη μία

Άνδρας παρουσιαστής σε απογευματινή εκπομπή; Απογευματινάδικο που να μην ακολουθεί τη συνταγή; Δημοσιογράφος που προέρχεται από την ενημέρωση να χαριεντίζεται με ανθυποσελέμπριτις και μάλιστα στην ηλικία του; Ταιριάζει αυτό το στυλ στους τηλεθεατές του ΡΙΚ; Κακά τα ψέματα, στην τηλεόραση κυριαρχούν τα κλισέ, τα στερεότυπα και οι συνταγές από τη γέννηση του μέσου και θα συνεχίσουν για τουλάχιστον άλλα 200 χρόνια, όμως ξέρετε ποιο είναι το καλό με τους κανόνες και τα στερεότυπα; Σπάνε. Όχι πάντα και σίγουρα όχι όταν το κάνεις επίτηδες (αν θέλετε το πιστεύετε αλλά το τηλεοπτικό κοινό δεν είναι τόσο μαννό όσο κάποιοι νομίζουν) αλλά όταν συμβαίνει μια φορά στο τόσο τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Γιατί στο τέλος της ημέρας το κοινό ταυτίζεται με το (αυθεντικό κι ανεπιτήδευτο) αουτσάιντερ.

 

  1. Είναι η τραντακτή απόδειξη τού «αν θέλεις να γίνει κάτι σωστά, κάντο μόνος σου»

Ο Ανδρέας έμπαινε στην απογευματινή ζώνη γνωρίζοντας ότι είναι καμένος από χέρι – πόσο σου λέει να ανέβει το 0-3% που έγραφε μέχρι και την προηγούμενη της πρεμιέρας; Οπότε ξεκίνησε χωρίς άγχος, για τη διεύθυνση του ΡΙΚ άλλωστε η άλλη εναλλακτική ήταν να παίζει «σσιονούι», συνεπώς ο πήχης των απαιτήσεων ήταν αρκετά χαμηλός από την αρχή. Έχοντας και τη λευκή επιταγή από τον διευθυντή Μιχάλη Μαραθεύτη, ο Γιόρτσιος, έκανε πρακτικά αυτό που ήθελε, (σχεδόν) όπως το ήθελε και έτρεξε το project μόνος του έχοντας τη στήριξη του τιμ της παραγωγής, που απλά ακολούθησε την πελλάρα του. Θέλεις να το παίξεις Ellen στα γεράματα; Να το παίξεις! Θέλεις μονόλογο, παιχνίδια, συνεντεύξεις όλα μόνος σου; Be our guest! Και η αλήθεια είναι πως έπεσε με τα μούτρα από την πρώτη μέρα. Ακούραστο σκυλί, να γράφει, να μοντάρει, να επιλέγει, να απορρίπτει, να δοκιμάζει, να προβάρει. Ούτε η κάπως αμήχανη και μουδιασμένη έναρξη (και η ακόμα χειρότερη πρώτη εβδομάδα) τον πτόησε με τα τεχνικά λάθη, τις αναποδιές και τις αρνητικές κριτικές απλά να τον πεισμώνουν ακόμα περισσότερο, ενώ αξιοποίησε και κάτι που για το ΡΙΚ ως γνωστόν παραμένει terra incognita: τα social media όπου επιδίδεται καθημερινά σε έναν καταιγισμό από προωθητικά ποστ για την εκπομπή σε συχνότητα και επίπεδο που υπολογίζεται πως το ΡΙΚ θα φτάσει σε περίπου 35 χρόνια από τώρα (είναι λίγο αργό στο catching up).

 

Ακόμα 5 προγράμματα που γράφουν περισσότερο απ’ όσο τους επιτρέπεται

Όλα καλά

Ποιος να το έλεγε της άτεγκτης Ευριπίδου ότι θα ερχόταν μια μέρα που θα έγραφε τρολάροντας άλλες εκπομπές και τηλεοπτικά πρόσωπα. Εύσημα στη Χριστιάνα Αντωνίου που πρακτικά έσωσε αυτό το κακέκτυπο του «Δέστε τους» από βέβαιο θάνατο.

Καμώματα τζι Αρώματα

Ένα (στην ουσία) κυπριώτικο σκετς στην τέταρτη σεζόν του στο ΡΙΚ λογικά έπρεπε να βρίσκεται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, όμως, τα «Καμώματα» όχι μόνο αψήφησαν κάθε τηλεοπτικό νόμο αλλά έβαλαν και πλώρη να καθιερωθούν ως νέες «Ιστορίες του χωρκού». Μη σας πω και καλύτερες.

 

24 ώρες

Δεκτό ότι η εκπομπή δημοσιογραφικής έρευνας του Alpha δεν σπάει ακριβώς και τα κοντέρ αλλά το ότι καταφέρνει να κάνει έστω και διψήφια στο Σαββατόβραδο, είναι (για το είδος και τη ζώνη) αν μη τι άλλο επιτυχία. Άλλωστε ποιο μέρος του «εκπομπή δημοσιογραφικής έρευνας» δεν καταλάβατε;

Οργή

Η δραματική σειρά του ΑΝΤ1 ξεκίνησε καθημερινή, άλλαξε ώρα, ψαλιδίστηκε στα δύο επεισόδια, κόπηκε και επανήλθε μέσα σε 24 ώρες και γενικά είχε όλα τα φόντα να είναι dead series walking. Κι όμως, εδώ και λίγο καιρό που έχει σταθεροποιηθεί Τετάρτες και Πέμπτες, μαντέψτε, τα πάει πολύ καλύτερα απ’ ό,τι στον αρχικό της προγραμματισμό!

Κάρμα

Και εβδομαδιαία και με ζοφερό περιεχόμενο και δύσκολο concept να το πουλήσεις. Η true crime σειρά της Χριστιάνας Αρτεμίου είχε όλα τα φόντα να αποτύχει – όπως προέβλεψαν όσοι την απέρριψαν πριν καταλήξει στον Alpha. Κι όμως…

 

 

Πηγή : Από το περιοδικό Tv Μανία, τεύχος 1253

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *