Alessandro Michele: Το φαινόμενο του οίκου Gucci και η επιθυμία του για show στην Ακρόπολη

Alessandro Michele: Το φαινόμενο του οίκου Gucci και η επιθυμία του για show στην Ακρόπολη

Alessandro Michele: Το φαινόμενο του οίκου Gucci και η επιθυμία του για show στην Ακρόπολη

Ο οίκος Gucci, ο Παρθενώνας και η Μισέλ Ομπάμα, η λατρεία των συλλογών και ένας 42χρονος εμπνευσμένος σχεδιαστής.

Όταν η Μισέλ Ομπάμα εμφανίστηκε στην εκπομπή της Έλεν ντε Τζενέρις, μια εκπομπή που έγινε viral σε ολόκληρο τον κόσμο, όλοι συζήτησαν την ασυνήθιστη επιλογή της να φορέσει ένα φόρεμα του οίκου Gucci και όχι κάποιο από αυτά των αγαπημένων της Αμερικανών σχεδιαστών. Η υπογραφή του φορέματος με χάρτες του κόσμου έφερε την υπογραφή του Αλεσάντρο Μισέλ, καλλιτεχνικού διευθυντή του οίκου Gucci από το 2014.

Ο 42χρονος καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου θεωρείται σήμερα το μεγαλύτερο αστέρι της βιομηχανίας της μόδας ή έστω ένα από τα λαμπρότερα καθώς η επιρροή και η απήχηση των σχεδίων του παγκοσμίως έχει φέρει τον οίκο στις πρώτες θέσεις της κούρσας των διάσημων υπογραφών. Οι δημιουργίες του πρωταγωνιστούν σε κάθε δημόσια εμφάνιση μίας ενημερωμένης fashionistas από το δρόμο μέχρι την πασαρέλα και ο οίκος Gucci διανύσει την καλύτερή του περίοδο.

“Ο Alessandro Michele αποτελεί ένα πραγματικό φαινόμενο για τον οίκο Gucci. Η εκλεπτυσμένη του αισθητική έχει καταφέρει μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να επηρεάσει τις τάσεις της μόδας παγκοσμίως. Δεν είναι μόνο ότι έχει καταφέρει να μετατρέψει το brand και τα προϊόντα του σε κάτι πολυπόθητο, αλλά έχει αλλάξει ολόκληρη την εμπειρία του shopping σε ένα ενδιαφέρον εμπορικό παιχνίδι. Στην καρδιά του βρίσκεται πάντα ο καταναλωτής και οι ανάγκες του” δήλωσε η Massenet.

Αμέσως μετά τον Ιανουάριο του 2015, όταν και ανέλαβε, ο Alessandro Michele κέντρισε πάνω του όλα τα βλέμματα της δημοσιότητας όπως ήταν φυσικό καθώς βρέθηκε μετά τη δημοφιλή Frida Giannini στην πιο ακριβοθώρητη θέση του δεύτερου κατά σειρά σημαντικότερου οίκου μόδας παγκοσμίως. Οι προσδοκίες των fashion critics παγκοσμίως για τον Ιταλό σχεδιαστή που είχε περάσει ήδη από τους οίκους Fendi και Tom Ford, ήταν μεγάλες και οι προθέσεις τους θετικές : “είμαστε όλοι κριτές αλλά πάντα αγαπάμε να έχουμε κάτι καινούργιο να ζητωκραυγάσουμε” δηλώνει χαρακτηριστικά ο Robin Givhan του πρώην style.com.

Τροφή στα σχόλια μα πιο πολύ στις διθυραμβικές κριτικές έδωσε ο Alessandro μέσω του καθοριστικού στιλ των συλλογών του: ρετρό, nerdy, νέο vintage, haute flea market στιλ, more or less τα ρούχα που δεν έχουν φύλο. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που και ο ίδιος υποστηρίζει σθεναρά με το εκκεντρικό πλην χαρακτηριστικό του προσωπικό στιλ φορώντας total floral κοστούμια συνδυασμένα με πολύχρωμα loafers επενδεδυμένα με γούνα, όπως τα top seller κομμάτια της συλλογής του.

Κάπως έτσι ο Alessandro Michele καταλήγει να επιφορτίζεται με τον διόλου ευκαταφρόνητο τίτλο του Wes Anderson της πασαρέλας. Όπως όλα δείχνουν η απόφαση του προέδρου του ομίλου Kering Francois-Henri Pinault να αναθέσει τη θέση του creative director του θρυλικού ιταλικού οίκου Gucci ή αλλιώς της ναυαρχίδας του ομίλου αξίας 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε ένα σχεδιαστή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας όπως ο Alessandro Michele, αποτέλεσε την καλύτερη δυνατή επιλογή.

Ο Μισέλ σε κάθε συνέντευξή του δεν παραλείπει να υπογραμμίζει την λατρεία του για τις συλλογές, τα όμορφα αντικείμενα, τα έργα τέχνης και στις αρχαιότητες. Τουλάχιστον δέκα φορές οι άνθρωποι του οίκου Γκούτσι, Αντονέλα Τσέντρα και ο διευθυντής παγκόσμιας επικοινωνίας του οίκου Αλέσιο Βανέτι, αναφέρθηκαν στο πρόσωπό του και τη σφοδρή επιθυμία του –ως λάτρη των αρχαιοτήτων- να κάνει την επίδειξη Cruise 2018 του οίκου στην Ακρόπολη.

Όπως μίλησαν για τον σεβασμό και τη λατρεία του στον Παρθενώνα και την Ακρόπολη. Έμοιαζε σαν να έλεγαν: «μα πώς μπορείτε να αρνηθείτε σε αυτόν;». Μπορεί ο Μισέλ να ήθελε να ανεβάσει τις σύγχρονες θεές στην Ακρόπολη, αλλά η καμπάνια του οίκου στο Instagram με την ιδέα να ντύσει τα γλυπτά της ζωφόρου του Παρθενώνα, μπορεί να μην έλεγε κάτι σε όσους δεν ήξεραν, αλλά έλεγε πολλά σε αυτούς που γνώριζαν το μνημείο, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. O οίκος ζήτησε συγγνώμη δηλώνοντας: «Η Gucci επιθυμεί να διευκρινίσει ότι ουδέποτε είχε την πρόθεση να προσβάλει με τη δημοσίευση ανεξάρτητων έργων τέχνης στον λογαριασμό της στο Instagram. Τρέφει τον μέγιστο σεβασμό για τον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική τέχνη. Μάλιστα, είναι ένας από τους στόχους της Gucci να ενθαρρύνει την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και την καινοτόμο δημιουργικότητα, αλλά δεν υπάρχει απολύτως καμία πρόθεση προσβολής της Ελλάδας και του πολιτισμού της ή οποιουδήποτε άλλου πολιτισμού.»

Το περιοδικό New Yorker τον φιλοξένησε πριν από λίγο καιρό υπό τον τίτλο GUCCI’S RENAISSANCE MAN, και υπότιτλο «εξετάζει τη σύγχρονη μόδα με ένα ιστορικό μάτι». Το γραφείο του είναι γεμάτο με παλαιά αντικείμενα και αντίγραφα ρωμαϊκής και ελληνικής τέχνης, από τα οποία δηλώνει επανειλημμένα ότι αντλεί την έμπνευσή του. Αλλά δε μένει μόνο στην ιδέα της τέχνης. Η ιδέα του Γάλλου φιλόσοφου Ζιλ Ντελέζ για την «συνάθροιση» ήταν πηγή έμπνευσης για την συνάθροιση επάνω σε ένα ανθρώπινο σώμα των ρούχων και των αντικειμένων.

Το 2016, για την επίδειξη Gucci Cruise 2017, ο Μισέλ επέλεξε το Αβαείο του Ουέστμινστερ, ένα μνημείο του 13ου αιώνα, “Νομίζω ότι είναι το πιο όμορφο μέρος που έχω δει ποτέ στη ζωή μου», έλεγε στο Νιου Γιόρκερ, υμνώντας την μεσαιωνική ομορφιά του. ως επόμενο στόχο έβαλε ένα μνημείο σαφώς ανώτερο, υπέρτατου κάλλους και αρμονίας, τον Παρθενώνα. Αδιαπραγμάτευτα ήθελε μόνο αυτό. Με την απόρριψη του αιτήματός του, όλοι είναι περίεργοι για το ποια θα είναι η επόμενη επιλογή, για κάποιον που φαίνεται ότι δε συμβιβάζεται με τίποτα πέραν του άριστου.

Πηγή : thetoc.gr

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *