Από τον Alpha ως το Omega

Από τον Alpha ως το Omega

Από τον Alpha ως το Omega

Ο Μαρίνος Νομικός βλέπει τηλεόραση και καταγράφει εντυπώσεις

«Γιατί η Ρώμη δεν φτιάχτηκε σε μια μέρα» ήταν το σχόλιο του υπεύθυνου επικοινωνίας του Alpha που συνόδευε το ποστ στο Facebook, με τις μετρήσεις τηλεθέασης της Nielsen για την εβδομάδα 24-30 Σεπτεμβρίου – διάστημα που το κανάλι του Παπαέλληνα τερμάτισε πρώτο, τόσο στο γενικό σύνολο όσο και στα δυναμικά κοινά (18-54). Η αλήθεια είναι πως τους πήρε 2,5 χρόνια, δύο καλές μετεγγραφές, αρκετές αστοχίες, σκληρή οικονομία και μία ηχηρή εξαγορά για να χτυπήσουν κορυφή σε κανονική περίοδο, όμως το πέτυχαν έστω κι αν δεν βγήκαν στον αέρα όλα τα νέα προγράμματα των καναλιών (υπολείπονταν το «Nomads», τα talent shows στην prime time του Σίγμα και το πρόγραμμα του Epsilon/Open στο TV One) ενώ όλα σχεδόν τα δυνατά χαρτιά του Alpha είναι πάνω στο τραπέζι (μένει μόνο η «Μουρμούρα», το «Κάρμα» και το ελληνικό πρόγραμμα που παραδοσιακά δεν ταράζει ακριβώς και τα νερά)

Όπως και να ’χει, η επένδυση του ομίλου Παπαέλληνα φαίνεται να πιάνει τόπο, η διαφορά στη δυναμική φάνηκε τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον αριθμό των νέων παραγωγών. Η απόδοσή τους από την άλλη είναι μια ολότελα διαφορετική ιστορία. Η νίκη ήρθε για τον Alpha κυρίως από σταθερές όπως ο Λούης (που εκτοξεύτηκε σε δυσθεώρητα ύψη στην πρεμιέρα διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις ακόμα και κάποιων εντός του καναλιού ότι πέρσι ήταν το peak του) και η Χριστιάνα, ενώ το «Τατουάζ» αν και είναι στα νούμερά του, εκμεταλλεύτηκε την αστοχία του ΑΝΤ1 στην prime time, με το νερόβραστων επιδόσεων «Εσύ στον κόσμο σου». Βοήθησε και η «Γυναίκα χωρίς όνομα» που σκοτώνει στη ζώνη των 6.40 μμ αλλά αυτή είναι παραγωγή του ΑΝΤ1 Ελλάδας (ναι, ακόμα πονάει τον Κύπρου που το έχασε). Οι δυο πολυδιαφημισμένες (και αρκετά δαπανηρές) εσωτερικές παραγωγές «Μπλε» & «Η Φαμίλια» ζορίζονται στο σφαγείο που είναι γνωστό ως ζώνη πριν το δελτίο.

Το «Μπλε» του Γιώργου Τσιάκκα μοιάζει να σταθεροποιείται στο 13-14% στο σύνολο και λίγο περισσότερο στα δυναμικά, επιδόσεις που μπορεί να μην είναι οι θεϊκές (pun intended) που είχε συνηθίσει ο σεναριογράφος στα ντουζένια του, όμως δεν είναι και του θανατά. Η σειρά έχει πρόβλημα ρυθμού και αυτό αναγνωρίζεται από όλους και ήδη έχουν δρομολογηθεί διορθωτικές κινήσεις, ενώ διεμηνύθη στον δημιουργό να μειώσει λίγο το κήρυγμα, όχι τίποτα άλλο, για να μην αναγκαστεί ο Alpha να τη μεταδίδει μόνο κάθε Μεγάλη Βδομάδα ως αντίβαρο στον «Ιησού από τη Ναζαρέτ». Η «Φαμίλια» από την άλλη, έπειτα από μια εντυπωσιακή πρεμιέρα (15,4% στο σύνολο και 20,2% στα δυναμικά) το 2ο επεισόδιο έπεσε στα 11% και 16,5% αντίστοιχα, όμως δημιουργοί και κανάλι γνώριζαν εκ των προτέρων ότι αυτό το ιδιόρρυθμο, σαρκαστικό και εκτός κυπριακής φόρμουλας ισραηλίτικο sitcom θα ήταν tough sell εξ αρχής και πολύ edgy για το κοινό των 7.30μ.μ που ως γνωστόν περισσότερο βλέπει παρά παρακολουθεί (κάποιες σκηνές απαιτούν την αναπόσπαστη προσοχή σου προκειμένου να περάσει η ειρωνεία και ο σαρκασμός). Πάντως, Πένυ Φοινίρη και Χριστόδουλος Μαρτάς αποτελούν αναμφίβολα την ευχάριστη έκπληξη της σεζόν, τόσο πετυχημένη χημεία δεν τη φτιάχνεις ούτε σε meth lab.

Από Λόγος Mega μετά για λίγο Mega One, ακολούθως TV One και οσονούπω… Omega. Στον Αρχάγγελο προφανώς δεν έχουν άλλη δουλειά από το να αλλάζουν κάθε τρεις και λίγο το όνομα του καναλιού σε μια απέλπιδα προσπάθεια αλήθεια για τι ακριβώς; Να κάνουν ακόμα ένα rebranding ειδικά όταν το (αψυχολόγητο) αμέσως προηγούμενο στοίχισε σε brand awareness αλλά και σε τηλεθέαση; Να ξορκίσουν το κακό παρελθόν; Πώς; Κολλώντας το απηρχαιωμένο «mou» στην «Παρέα»; Δηλαδή ότι και καλά έχουν λύσει όλα τους τα προβλήματα κι έμεινε το όνομα; Ήταν τόσο ζωτικής σημασίας ώστε να πάρουν το ρίσκο και να προκαλέσουν ακόμα μία σύγχυση στους τηλεθεατές που τρόμαξαν να συνηθίσουν το TVOne; Ναι είναι ομολογουμένως άχρωμο και generic, όμως τουλάχιστον είχαμε σταματήσει -οι περισσότεροι τουλάχιστον- να το λέμε Mega. Και πάνω που τα καταφέραμε έρχεται ο Χάσικος και μας τραβάει το χαλί κάτω από τα πόδια ζητώντας να το λέμε ουσιαστικά πάλι Mega γιατί σιγά μην προφέρει κανείς το όμικρον.

Κι αλήθεια τώρα, το σκέφτηκαν καλά; Κατανοούμε πως Omega ονομάζεται η διαχειρίστρια εταιρεία του καναλιού κι ότι το νέο αφεντικό θέλει να ταυτίζεται με το τελικό προϊόν όμως… Ωμέγα; Σοβαρά; Το ότι υπάρχει ήδη Alpha, που ως γνωστόν συμβολίζει την αρχή, συνεπώς το Ωμέγα θα παραπέμπει στο… τέλος, ούτε πως τους πέρασε απ’ το μυαλό. Δεν λέω ότι θα συμβεί αυτό ακριβώς αλλά δεν βαφτίζεις, ας πούμε,  το άλογό σου Κούτσαφλο ή τη βάρκα σου Ναυάγιο. Ψιλά γράμματα θα μου πείτε. Αλήθεια, η Αρχή Ραδιοτηλεόρασης είναι ΟΚ με τη μετονομασία; Ρωτάμε γιατί εκείνο το έρμο το Plus δεν κατάφερε ποτέ να μετονομαστεί σε Epsilon.

 

Μιλώντας για το Plus έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η ιστορία με τα πολυπόθητα προγράμματα του Epsilon. Στο TV-One-προσεχώς-Omega πάντως όπου βρεθούν κι όπου σταθούν δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους για την απόκτηση του πακέτου, μάλιστα όπως χαρακτηριστικά λένε στελέχη του, «δεν έχουμε πού να τα βάλουμε». Σημειώστε πως μιλάμε για το κανάλι που φτάσαμε μέσα Οκτωβρίου κι ακόμα παίζει το «Ευτυχισμένοι μαζί» στην prime time. Εκεί που είχε πρακτικά ελάχιστα που όντως δουλεύουν (τρία προγράμματα από Star και το «Fars Attack») βρέθηκε με τέσσερις σειρές μυθοπλασίας και τουλάχιστον δύο talent shows – αν καταφέρει φυσικά το «La Banda» και βγει στον αέρα αφού μέχρι στιγμής έχει ελάχιστες αιτήσεις συμμετοχής και ο χρόνος πιέζει.

Σας θυμίζει κάτι το όλο σκηνικό του κυπριακού καναλιού που βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού και βρίσκεται ξαφνικά με πρόγραμμα-μάννα εξ ουρανού από ελλαδικό κανάλι; Μήπως… το Σίγμα λίγο πριν ο ΣΚΑΪ χτυπήσει τα ριάλιτι της AcunMedya; Βέβαια μένει να δούμε εάν όντως σωθεί το TVOne ή όπως διάολο θα λέγεται αυτή την εβδομάδα. Η μάχη με τον καλπάζοντα πλέον Alpha, το πάντα υπολογίσιμο Σίγμα και τον λαβωμένο αλλά όχι ξεδοντιασμένο ΑΝΤ1 θα είναι σκληρή και κανένας δεν δείχνει πρόθυμος να παραχωρήσει τη θέση του.

Στο Σίγμα πάλι τα χρειάστηκαν λίγο είναι η αλήθεια με μια μικρή υποχώρηση της «Γαλάτειας» και την αποτυχία του revamped «Παντρεμένοι κι οι δυο» στην prime time, όμως πλάκωσε το ιππικό, στην προκειμένη περίπτωση φορώντας τουρμπάνια και κρατώντας γιαταγάνια αφού μιλάμε για τα talent shows του Ατζούν και την Τρίτη που έκανε πρεμιέρα το The Voice το κανάλι του Δία εκτοξεύτηκε στο 19,5% με δεύτερο τον ΑΝΤ1 και τρίτο τον Alpha ενώ στα δυναμικά κοινά ο τελευταίος κύλησε στην τέταρτη θέση. Αν δεν αλλάξει κάτι δραστικά, βλέπω να επαναλαμβάνεται το περσινό σκηνικό με τον Alpha σταθερό τρίτο και να κερδίζει μόνο την Παρασκευή (το Σαββακοκύριακο χλωμό αφού ούτε οι «24 ώρες» ούτε το «Bake off Greece» κατάφεραν να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό).

 

Βέβαια η έλευση των «Ελλάδα έχεις ταλέντο» και «The Voice» είχε και μία παράπλευρη απώλεια: το «Παντρεμένοι κι οι δυο» που ζέσταινε τη θέση στην prime time για τα δύο μεγαθήρια – αν μπορείς φυσικά να πεις «ζέσταινε» με τηλεθέαση που θύμιζε θερμοκρασία στον Πρόδρομο τον Νοέμβρη. Η σειρά που κακώς συνέχισε ως «Παντρεμένοι» αφού α) είχε ήδη κυλήσει τα μονοψήφια στο τέλος της περασμένης σεζόν και β) άλλαξε τελείως concept συνεπώς μπορούσαν να την επαναλανσάρουν ως κάτι καινούργιο, μεταφέρθηκε κακήν κακώς στις 4(!) το απόγευμα όπου ναι μεν τα πάει κάπως καλύτερα αλλά πρόκειται για μια ζώνη με σαφώς λιγότερους τηλεθεατές σε πραγματικά νούμερα και όχι ιδιαίτερα ελκυστική για τους διαφημιζόμενους (σε αντίθεση με ένα πετυχημένο απογευματινό μαγκαζίνο που μπορεί να προσελκύσει χορηγούς και τοποθετήσεις προϊόντων). Οι «Παντρεμένοι» παρά τις αδυναμίες τους (η παραγωγή υποσκάπτεται τεχνικά από ένα μικροσκοπικό μπάτζετ) έχει αρκετά θετικά στοιχεία (καστ, κείμενο) και στα σίγουρα δεν της αξίζει τέτοια τύχη. Και παρά τα όσα μπορεί να υποστηρίζει ανοιχτά το κανάλι (και να τονίζει στους συντελεστές) οι νόμοι της τηλεόρασης είναι αμείλικτοι και ένας από αυτούς λέει ότι κανένας δεν ξοδεύει χρήματα για μυθοπλασία (ακόμα και φτηνή) για να παίζει στις 4 το απόγευμα όπου συνήθως οι ανάγκες καλύπτονται ανέξοδα με τηλενουβέλες ή επαναλήψεις.

Πηγή : Από το περιοδικό Tv Μανία, τεύχος 1245

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *