Emilia Clarke: Δρακομάνα κατά λάθος

Emilia Clarke: Δρακομάνα κατά λάθος

Emilia Clarke: Δρακομάνα κατά λάθος

Μελαχρινή που υποδύθηκε μια εμβληματική ξανθιά, πρωταγωνίστρια σχεδόν κατά λάθος, μια γυναίκα που όσο καμωνόταν τη δυναμική επαναστάτρια σχεδόν χαροπάλευε. Αν κάτι έμαθε από πρώτο χέρι η Βρεττανή ηθοποιός από την οκταετή θητεία της στο «Game of Thrones» συνοψίζεται στην κλισέ παραδοχή ότι τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.

Από τον Κώστα Μπουρούση

Την ημέρα που διάβασε το σενάριο και άγγιξε το Ιερό Δισκοπότηρο των καιρών μας, δηλαδή το τέλος της σειράς που όρισε την ποπ κουλτούρα την τελευταία δεκαετία, περιπλανήθηκε για περίπου τρεις ώρες. Μόνη. Χωρίς προορισμό. Δίχως να απαντά στις κλήσεις στο κινητό τηλέφωνό της. Πήρε τους δρόμους, προσπαθώντας να χωνέψει το τέλος που οραματίστηκε το δίδυμο των σεναριογράφων για το τηλεοπτικό έπος τους. Την παραμονή της πρεμιέρας του όγδοου κύκλου του «Game of Thrones» ή αλλιώς της σειράς που την άνδρωσε επαγγελματικά, την ανέδειξε και της χάρισε φήμη, δόξα και χρήμα η Emilia Clarke ανάρτησε στον λογαριασμό της στο Instagram μια φωτογραφία της καβάλα σε ένα απροσδιόριστου σχήματος υπερμέγεθες αντικείμενο. Με τη χρήση της τεχνολογίας και των εξελιγμένων οπτικών εφέ αυτή η άψυχη μάζα αποτυπωνόταν στη μικρή οθόνη ως ένας από τους τρεις δράκους της Daenerys, ο Drogon. Οκτώ χρόνια μετά από την πρεμιέρα της φιλόδοξης τότε, θρυλικής σήμερα σειράς, η 32χρονη ηθοποιός είναι εξοικειωμένη πια με τη δημοσιότητα και συμφιλιωμένη με τη διασημότητα. Της πήρε 67 επεισόδια. Και μερικά κοσμογονικά γεγονότα στην επαγγελματική, αλλά κυρίως στην προσωπική ζωή της.

Κόρη ηχολήπτη που εργαζόταν στα θέατρα του West End, η Clarke μεγάλωσε με το σανίδι ως τον δικό της, πολύ προσωπικό, παιδότοπο. Λάτρευε να κρύβεται ανάμεσα στα σκηνικά, να στριφογυρίζει στο βεστιάριο, να κρυφακούει τις συζητήσεις και τα κουτσομπολιά των δυνάμει συναδέλφων της. Σήμερα, στις συνεντεύξεις της συνηθίζει να λέει ότι δεν θυμάται πότε ακριβώς αποφάσισε ότι θα γίνει ηθοποιός. Άλλωστε, ο πατέρας της ήταν ενάντιος στην απόφασή της, αφού λόγω της εμπειρίας του ήξερε δύο είδη ηθοποιών: τους νευρωτικούς και τους άνεργους. Πάντως, όταν σε ηλικία πέντε ετών έπαιξε στην πρώτη της σχολική παράσταση, παρότι δεν κατάφερε να θυμηθεί ούτε λέξη από το κείμενο, γνώριζε ότι αυτή η σχεδόν απαθής ηρεμία που ένιωθε άπραγη και ξέπνοη μπροστά σε ένα πολυπληθές κοινό ήταν ένα αίσθημα που την ευχαριστούσε. Εν μέρει δικαιώθηκε, αν και η από συμπαντική συνωμοσία συμμετοχή της στο «Game of Thrones» της στέρησε μέχρι τώρα τις μεγάλες θεατρικές συγκινήσεις.

Η Βρετανή ηθοποιός μόλις που είχε αποφοιτήσει από τη δραματική σχολή, είχε συμμετάσχει σε κάποιες παραστάσεις και σε μερικές σειρές που ούτε η ίδια θέλει να θυμάται, όταν στον δρόμο της ήρθε η οντισιόν για μια σχεδόν αλλόκοτη, απόκοσμη σειρά. Η απόφαση του HBO στο τέλος της προηγούμενης δεκαετίας να δώσει μέσω μιας πολυδάπανης παραγωγής σάρκα και οστά στην ανολοκλήρωτη λογοτεχνική επταλογία του George R.R. Martin (βλ. Το τραγούδι της φωτιάς και του πάγου) έμοιαζε μάλλον παράταιρη με την εποχή. Το ίδιο αταίριαστη φαινόταν και η απόφαση των παραγωγών να μην προσεγγίσουν πρωτοκλασάτους, αναγνωρίσιμους, με ακλόνητο star quality πρωταγωνιστές, αλλά να επενδύσουν σε ένα καστ άγνωστων στο παγκόσμιο κοινό και ως επί το πλείστον θεατρικών ηθοποιών. Η Clarke δεν ήταν η πρώτη επιλογή για τον ρόλο της Khaleesi. Ήταν, όμως, σίγουρα η πιο σοφή. Αρχικά, ο χαρακτήρας της πιο φεμινίστριας -μετά την Carrie Bradshaw- ηρωίδας τηλεοπτικής σειράς, της Daenerys της Θυελλογέννητης, της Άκαυτης, της Βασίλισσας του Μηρήν, των Άνταλ, των Ρούναρ και των Πρώτων Ανθρώπων, της Khaleesi της Μεγάλης Πράσινης Θάλασσας, της Απελευθερώτριας και Μητέρας των Δράκων είχε δοθεί στη συνάδελφό της Tamzin Merchant. Όμως, η επίσης Βρετανή ηθοποιός αποχώρησε -για αδιευκρίνιστους μέχρι σήμερα λόγους- από τη σειρά και λογικά την τελευταία οκταετία αναζητά έμμονα τοίχο για να χτυπήσει το κεφάλι της. Η αμέσως επόμενη επιλογή ήταν η άγουρη επαγγελματικά Clarke, η οποία παράλληλα με την υποκριτική έκανε διάφορες δουλειές του ποδαριού, όπως εκείνη της σερβιτόρας, της γραμματέας και της τηλεφωνήτριας.

Όσο παιδεύτηκε για να πείσει για το υποκριτικό ταλέντο της -μεταξύ άλλων χόρεψε ωσάν το κοτόπουλο και υποδύθηκε με αξιώσεις το ρομπότ- άλλο τόσο δυσκολεύτηκε να χωρέσει στο κοστούμι της αναγνωρισιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν χρειάστηκε μία αλλά δέκα νύχτες, όσο δηλαδή διήρκεσε η πρώτη σεζόν του «Game of Thrones», για να συνειδητοποιήσει ότι μέσω της σαρωτικής επιτυχίας της σειράς είχε απολέσει για πάντα ή τουλάχιστον για τα επόμενα πολλά χρόνια το momentum της ιδιωτικότητάς της. Όλοι ρωτούσαν ποια είναι η φυσική καστανή που αποκρυσταλλώθηκε στο συλλογικό ασυνείδητο ως η εμβληματική ξανθιά επαναστάτρια που αγωνίζεται για τα δίκαια των αδυνάτων και των κατατρεγμένων, διεκδικώντας το αυτονόητο για την ίδια και το όνομά της, δηλαδή τον Σιδερένιο Θρόνο. «Ένιωθα από κάθε άποψη εκτεθειμένη. Στο πρώτο επεισόδιο εμφανίστηκα γυμνή και πάντα μου έκαναν την ίδια ερώτηση: Παίζεις μια τόσο δυνατή γυναίκα κι όμως βγάζεις τα ρούχα σου; Γιατί; Στο μυαλό μου απαντούσα: Πόσους άνδρες πρέπει να δολοφονήσω για να το αποδείξω;». Η Clarke όσο τα ανδρικά περιοδικά την αναδείκνυαν ως την πιο σέξι γυναίκα στον πλανήτη είχε μπει σε μια επικίνδυνη υπαρξιακή περιδίνηση. Ωστόσο, η ξαφνική, σοβαρή ασθένειά της, θα της απαγόρευε να θέτει στον εαυτό της τέτοια πολυτελή ερωτήματα. Βρισκόταν στο μεταίχμιο ζωής και θανάτου.

Λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη του όγδοου, καταληκτικού κύκλου του «Game of Thrones», η Clarke με άρθρο της στο περιοδικό New Yorker μοιράστηκε τις πιο μύχιες σκέψεις της και αποκάλυψε τη μάχη που έδωσε για την επιβίωσή της. Έναν αγώνα που ελάχιστοι γνώριζαν. Στις αρχές του 2011, δύο μήνες πριν από την πρεμιέρα του πρώτου κύκλου, η 24χρονη τότε ηθοποιός διαγνώστηκε με σοβαρό ανεύρυσμα στον εγκέφαλο. Ήταν, όπως περιγράφει, στο γυμναστήριο και ίδρωνε, όπως κάθε τηλεοπτική σταρ οφείλει, τη φανέλα μαζί με τον personal trainer της. Ξαφνικά ένιωσε αδυναμία, έντονο πόνο στο κεφάλι και ζάλη. Προσπάθησε να συνεχίσει την άσκηση, θεωρώντας ότι επρόκειτο για κάτι περαστικό, όμως, δεν τα κατάφερνε. Σταμάτησε την άσκηση και σύρθηκε μέχρι τα αποδυτήρια, όπου έκανε εμετό. «Στο μεταξύ, ο πόνος χειροτέρευε. Σε κάποιο βαθμό, ήξερα τι συνέβαινε: Ο εγκέφαλός μου είχε πάθει ζημιά». Η Clarke κατά τη μεταφορά της στο νοσοκομείο είχε ήδη εγκεφαλική αιμορραγία. Οι πιθανότητες να επιζήσει ήταν ελάχιστες. Τελικά, τα κατάφερε.

Η επέμβαση που έκανε στον εγκέφαλο ήταν επιτυχής και, μολονότι της πήρε εβδομάδες να αναρρώσει και να θυμηθεί το πλήρες όνομά της, δηλαδή Emilia Isobel Euphemia Rose Clarke, είχε κάθε λόγο να πανηγυρίζει που είχε βγει νικήτρια. Ωστόσο, τα πράγματα θα έπαιρναν μια σχεδόν τραγική τροπή. Οι γιατροί εντόπισαν κι ένα δεύτερο, μικρότερο και μάλλον λιγότερο επικίνδυνο ανεύρυσμα στο άλλο ημισφαίριο του εγκεφάλου της. Όμως, δεν υπήρχε χρόνος για επέμβαση. Η ηθοποιός έπρεπε να επιστρέψει στα γυρίσματα για τον δεύτερο κύκλο της σειράς. Ήταν ένας εφιάλτης, όπως ανακαλεί, αφού αναγκαζόταν να κάνει αγωγή με μορφίνη για να αντιμετωπίσει τον πόνο. Το στρες την ακολουθούσε σαν πιστό σκυλί, σε τέτοιο βαθμό ώστε σήμερα να λέει ότι δεν θυμάται πολλά για τον ρόλο της Daenerys σε εκείνο τον κύκλο της σειράς. «Κάθε λεπτό σκεφτόμουν ότι θα πεθάνω», έγραψε στο New Yorker.

Τελικά, στο νοσοκομείο επέστρεψε το 2013, αμέσως μετά το τέλος των γυρισμάτων της τρίτης σεζόν. Το ανεύρυσμα είχε πια διπλασιαστεί και ο χρόνος πίεζε ασφυκτικά. Η δεύτερη επέμβαση πραγματοποιήθηκε σε νοσοκομείο της Νέας Υόρκης. Και όλα πήγαν στραβά. Ο εγκέφαλός της δεν σταματούσε να αιμορραγεί, όπως ανακαλεί, αφού ήταν ξύπνια όλη τη διάρκεια της επέμβασης με την τεχνική του εμβολισμού, κι έτσι οι γιατροί αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε εγχείρηση με την παραδοσιακή τεχνική. Η Clarke περιγράφει με ανατριχιαστικό τρόπο ότι τους παρακαλούσε να την αφήσουν να πεθάνει. Δεν άντεχε τον πόνο, τη σκέψη ότι στο εξής θα ζούσε με ανοιγμένο κρανίο αλλά και την υποψία ότι θα έχανε κάποιες από τις μνήμες της. Λίγες εβδομάδες αργότερα, όλα ήταν παρελθόν. Εκτός από τα δημοσιεύματα του National Enquirer που περιέγραφαν τον Γολγοθά της. Η ίδια αρνήθηκε τα πάντα κι έτσι οι φήμες καταλάγιασαν. Το μόνο που έχασε, όπως λέει περιπαικτικά έκτοτε, είναι το γούστο της στους άνδρες – αν και ο σκηνοθέτης Charlie McDowell, πάλαι ποτέ σύντροφος της Rooney Mara, με τον οποίο είναι ζευγάρι από το 2018 μοιάζει χαρά θεού παιδί.

Πέρασαν έξι χρόνια ωσότου η ίδια να μιλήσει δημόσια για τη σοβαρή περιπέτεια αλλά και την κοσμογονία που έζησε χάρη σ’ αυτήν. Το timing ήταν ιδανικό, αφού η πρεμιέρα των τελευταίων έξι επεισοδίων του «Game of Thrones» θα πρόσφερε δημοσιότητα στη νέα φιλανθρωπική πρωτοβουλία της Clarke για την υποστήριξη θυμάτων εγκεφαλικών επεισοδίων. Ήταν το δίχως άλλο και μια πρώτης τάξεως συγκυρία για να διαχωρίσει τα σημαντικά από τα ασήμαντα. Διότι, μπορεί οι περισσότεροι να θεωρούσαν έως τώρα ότι η ηθοποιός τα τελευταία χρόνια κατέκτησε μια θέση στο celebrity μικρόκοσμο – τόσο ισχυρή ώστε να αρνείται ακόμα και προσοδοφόρους, σκανδαλιστικούς ρόλους όπως αυτόν της Anastasia Steele στην κινηματογραφική μεταφορά του «Fifty Shades of Grey»- ωστόσο, η ίδια γνωρίζει ότι αν κάτι κέρδισε, αυτό ήταν μια δεύτερη ευκαιρία ζωής. Κι ήταν καιρός να το διατρανώσει. Μπορεί και για να το ακούσει πρώτη απ’ όλους η ίδια.

Πηγή : Περιοδικό Down Town, τεύχος 645

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *