Ένας Τούρκος έφερε την άνοιξη στο ΣΙΓΜΑ- Σκαμπανεβάσματα για τον Alpha στις τηλεθεάσεις

Ένας Τούρκος έφερε την άνοιξη στο ΣΙΓΜΑ- Σκαμπανεβάσματα για τον Alpha στις τηλεθεάσεις

Ένας Τούρκος έφερε την άνοιξη στο ΣΙΓΜΑ- Σκαμπανεβάσματα για τον Alpha στις τηλεθεάσεις

Του Μαρίνου Νομικού

Καθώς ολοκληρώνεται το πρώτο μισό της σεζόν, τα κανάλια κάνουν ταμείο κι εμείς τον πρώτο μας απολογισμό.

ΣΙΓΜΑ: Ένας Τούρκος φέρνει την άνοιξη.
Όπως ήταν λίγο πολύ αναμενόμενο, το κανάλι του Δία είχε ένα εξαιρετικό ξεκίνημα, κατέκτησε άνετα την κορυφή στο πρώτο μισό της σεζόν και δεν βλέπουμε το λόγο να μην τη διατηρήσει και στο υπόλοιπο, όπου περιμένουν το ελληνοτουρκικό «Survivor», το «Power of Love» και το «My Man Can». Η συνεργασία του Σίγμα με τον ΣΚΑΪ και
κατ’επέκταση την τουρκική AcunMedya (ποιος να τους το ’λεγε εκεί στον Παρισινό) παραμένει χρυσοφόρα με τουλάχιστον δύο από τα τρία brands της εταιρίας να τα πηγαίνουν περίφημα: Το «The Voice» ήταν το αδιαμφισβήτητο χιτ του φθινοπώρου, ενώ πολύ καλά τα πήγε και το «Ελλάδα έχεις Ταλέντο», παρά το ότι δείχνει να ξεμένει από ταλέντα. Το «My Style Rocks» από την άλλη δεν κατάφερε να προσελκύσει το κοινό τις καθημερινές (προφανώς μια φορά πετυχαίνει το αστείο, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να εκλάβουμε την εν λόγω εκπομπή) και ψιλοσώθηκε μόνο με το live Gala της Παρασκευής κι αυτό χάρη στο γεγονός ότι λόγω του τυφώνα Λούη δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη βραδιά.

Σε ό,τι αφορά το μη-Ατζουνικό πρόγραμμα, το Σίγμα έχει να επιδείξει ένα ισχυρό πρωινό μπλοκ που ξεκινά με τον θριαμβευτή της πρωινής ενημέρωσης «Πρωτοσέλιδο», συνεχίζεται με τη «Θέκλα – Μιλάμε Ανοιχτά» και ολοκληρώνεται με το «Μεσημέρι και Κάτι» – και οι τρεις εκπομπές συνεισφέρουν τα μέγιστα στο ημερήσιο μερίδιο του καναλιού, αν και σε απόλυτους αριθμούς οι τηλεθεατές της πρωινής ζώνης είναι αμελητέα ποσότητα. Η μυθοπλασία παραμένει η Αχίλλειος πτέρνα του καναλιού: η «Γαλάτεια» κρατήθηκε στη ζώνη των 7.30μ.μ. παρά τις απώλειες (σε καστ αλλά και τηλεθέαση) προσφέροντας ένα γενναιόδωρο lead in στο δελτίο, όμως στα σίγουρα αμφότερα έχουν δει καλύτερες μέρες. Η «Γαλάτεια» θα βγάλει τη σεζόν, όμως, φαίνεται πως εισήλθε στην τελευταία φάση του στυψίματος, η σειρά άλλαξε τόσα storylines και timelines που κανείς δεν θυμάται πλέον ποιο ήταν το αρχικό. Η κάμψη στα νούμερα είναι αναμενόμενη για μια δραματική σειρά στην τέταρτη σεζόν της, όμως, δεν είναι ιδιαίτερα θεαματική για να ανησυχήσει τους ιθύνοντες. Όσο για τις «Τομές» που εξαρτώνται όπως δείχνει ξεκάθαρα η Nielsen άμεσα από την πορεία της «Γαλάτειας», σαφώς και έχουν επηρεαστεί από την κάμψη καθώς πλέον χάνουν όλο και συχνότερα βραδιές από το ανανεωμένο δελτίο του ΡΙΚ. H έτερη σειρά μυθοπλασίας, η κωμική «Παντρεμένοι κι οι Δυο» κανείς δεν κατάλαβε ακριβώς γιατί συνεχίστηκε, από τη στιγμή που τερμάτισε με μονοψήφια πέρσι και τα οποία διατήρησε τόσο στην prime time όπου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, όσο και στην απογευματινή ζώνη όπου εξορίστηκε, όταν ήρθαν τα show του Σκάι. Η σειρά είχε και άλλα προβλήματα με αλλαγή concept, αποχωρήσεις σεναριογράφων και μελών του καστ και θεωρείται ουσιαστικά κομμένη εδώ και πολύ καιρό, καίγοντας απλά τα ήδη γυρισμένα επεισόδια.

Η «Παραδοσιακή Βραδιά» εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα στη ζώνη του Σαββατόβραδου όπου παίζει πλέον χωρίς ουσιαστικό αντίπαλο, ίσως η μοναδική ψυχαγωγική εκπομπή του καναλιού στην οποία μπορεί να βασιστεί αφού διαθέτει ένα μεγάλο και πιστό κοινό. Τέλος τα «ορφανά» που μάζεψε ο Γιώργος Χουλιάρας από το πρώην TV One, το «Όλα Καλά» και το «Success Story» δεν τάραξαν ακριβώς και τα λιμνάζοντα νερά της εγχώριας τηλεόρασης. Το πρώτο συντηρείται από το τρολάρισμα άλλων εκπομπών και την εμφανή, αμοιβαία αντιπάθεια ανάμεσα στις παρουσιάστριες Κωνσταντίνα Ευριπίδου και Τζώρτζια Παναγή, ενώ το ριάλιτι μεταμόρφωσης του Νικόλα Ιωαννίδη βολοδέρνει κάπου μέσα στο Σαββατοκύριακο μέχρι να ολοκληρώσει διακριτικά και αυτή του την ενσάρκωση.

ALPHA: Μουρμούρα για Μπλε, ξελασπώνουν τα στανταράκια

Στον Alpha λογικά πρέπει να τρελαίνονται, αφού μια παγώνουν μια ζεσταίνονται από τα σκαμπανεβάσματα στο ασανσέρ της Nielsen. Αν και το κανάλι των Λατσιών τερμάτισε τον Νοέμβριο καθαρά δεύτερο τόσο στο σύνολο όσο και στα δυναμικά που τον ενδιαφέρουν και περισσότερο, εντούτοις πρόκειται για Πύρρειο νίκη, αφού δεν κατέστη δυνατή χωρίς απώλειες. Πρώτα απ’ όλα η δεύτερη θέση δεν είναι διασφαλισμένη, αντίθετα τη μοιράζεται πολλές μέρες με τον ΑΝΤ1, ενώ τελευταία μπήκε και στο παιχνίδι το ΡΙΚ ρίχνοντας τον Alpha κάποια μαύρα Δευτερότριτα στην τέταρτη θέση.

Ευτυχώς πάντως που δουλεύουν και φέτος τα στάνταρτ του: ο Λούης σαρώνει τα βράδια της Παρασκευής, η Αριστοτέλους ηγείται της απογευματινής κούρσας (αν και τελευταία δέχεται έντονες πιέσεις από το αουτσάιντερ Ανδρέα Γιόρτσιο που περνά κάποιες μέρες μπροστά) και το «Τατουάζ» καλύπτει ικανοποιητικά ένα δίωρο κάθε βράδυ. Το πρόβλημα εστιάζεται στους νεοφερμένους. Το «Μπλε» αν και ξεκίνησε συμπαθητικά (για τα στάνταρτ του Alpha, κατώτερα των προσδοκιών για σειρά του Γιώργου Τσιάκκα) πολύ γρήγορα όμως απέδειξε πως το πολύ το κύριε ελέησον το βαριέται κι ο παπάς – κυριολεκτικά! Το ανυπόφορο κήρυγμα και ο ακραίος διδακτισμός -σε βαθμό προσηλυτισμού- του σεναρίου απώθησε μεγάλη μερίδα του κοινού, με αποτέλεσμα το δαπανηρό all star cast εγχείρημα που σηματοδότησε την επιστροφή τού γνωστού σεναριογράφου να καταρρεύσει στα μονοψήφια, συμπαρασύροντας και το δελτίο της Κενεβέζου, που ομολογουμένως είχε φτύσει αίμα να το ξεκολλήσει από εκεί. Πάντως παρά τις φιλότιμες προσπάθειες (αλλαγές στο σενάριο, περιορισμός των θρησκευτικών, μετακίνηση στην prime time) η σειρά δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να επανακτήσει το χαμένο έδαφος και θεωρείται ήδη τελειωμένη υπόθεση για το κανάλι.

Η ισραηλινής προέλευσης «Φαμίλια» είναι μία από τις σπάνιες εξορμήσεις της εγχώριας τηλεόρασης στα χωράφια του αμερικανικού τύπου sitcom αυτοτελών επεισοδίων με κυνικό, edgy, σουρεάλ και ολίγον κανιβαλικό χιούμορ (αυτό άλλωστε με προσέλκυσε ώστε να συμμετέχω στο σενάριο) που η ιστορία έχει δείξει πως δεν κάθεται και πολύ καλά με το μαζικό τηλεοπτικό κοινό. Η παραγωγή έπιασε αμέσως τα δυναμικά κοινά στις 7.30μ.μ., σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις στο συγκεκριμένο δημογραφικό που όμως δεν αποδείχθηκε σταθερό, καθώς και αυτή είχε θεαματικά σκαμπανεβάσματα. Επειδή, όμως, είναι ζωνοποιημένη, με το «Μπλε» ακολούθησε αναγκαστικά το ταίρι του στην prime time όπου, αν και ταιριάζει περισσότερο, δεν κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις της (και παρά το γεγονός ότι σχεδόν όλα τα promo βιντεάκια της στα σόσιαλ γίνονται viral). Η ενισχυμένη και με δεύτερο κυπριακό ζευγάρι «Μουρμούρα» επίσης δεν κατάφερε να υψωθεί πέρα από την οροφή της και μετά από μια μάλλον χλιαρή πορεία στην prime time, συνεχίζει τις μέτριες επιδόσεις στις 7.30μ.μ., με τα παράπονα να εστιάζονται στην (ανύπαρκτη) χημεία του νέου ζευγαριού (Μαριέλλα Σαββίδου – Αλέξανδρος Παρίσης).

Από τον Alpha μεταδίδεται το μοναδικό breakout hit της σεζόν, δηλαδή το νέο πρόγραμμα που ξεκίνησε και συνεχίζει δυνατά, η «Γυναίκα Χωρίς Όνομα» που αποτελεί παραγωγή του ΑΝΤ1 Ελλάδος και την οποία το κανάλι των Λατσιών κατάφερε ν’ αρπάξει μέσα από τα χέρια του ΑΝΤ1 Κύπρου (που πολύ θα ήθελε να το είχε στο πρόγραμμά του – ειδικά φέτος). Η σαπουνόπερα που μονοπωλεί το ενδιαφέρον στη ζώνη των 6.30μ.μ. ολοκληρώνει ένα στιβαρό μπλοκ του καναλιού που ξεκινά με το «Με Αγάπη Χριστιάνα», συνεχίζεται με το «Deal» και σταματά χμ στην πολύπαθη ζώνη των 7.30μ.μ. Στον Alpha βρίσκουμε επίσης δύο από τις ευχάριστες εκπλήξεις της σεζόν, την εξαιρετικά καλογυρισμένη true crime σειρά «Κάρμα» σε σενάριο Χριστιάνας Αρτεμίου και σκηνοθεσία Ναστάζιας Χριστοδούλου και την κοινωνική εκπομπή έρευνας «24 Ώρες» του Κωνσταντίνου Κωνσταντίνου, που ήδη καταγράφουν πολύ υψηλότερες επιδόσεις απ’ όσο επιτρέπουν τα θεωρητικά αντι-εμπορικά είδη τους (διπλά εύσημα στο κανάλι που ενέκρινε ριψοκίνδυνη μεν αλλά απρόσμενα καλή τηλεόραση).

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *