Γιατί Notis είσαι τόσο μικρόψυχος;

Γιατί Notis είσαι τόσο μικρόψυχος;

ewwer

Το καλύτερο το διάβασα πριν από χρόνια, με αφορμή μια άλλη συνέντευξή του, στη διάρκεια της οποίας ο λαϊκός βάρδος είχε ξεδιπλώσει και πάλι το γραφικό ταμπεραμέντο του. «Δεν είναι ο μόνος. Στην κοινωνία υπάρχουν εξίσου γραφικοί με άποψη. Απλά έχουν χειρότερη φωνή, λιγότερα λεφτά, καθόλου αναγωρισιμότητα και γι’ αυτό δεν τους δίνουμε σημασία και δεν τους καλούμε σε συνεντεύξεις». Αυτή είναι, ομολογουμένως, μια βασική διαφορά που ξεχωρίζει τον Notis. Υπό κανονικές, δηλαδή, συνθήκες, δεν θα ζητούσες από έναν γραφικό να σου πει την άποψη του για το μεταναστευτικό και τους πρόσφυγες. Δεν θα του ζητούσες να σχολιάσει την κρίση της ευρωζώνης. Ούτε κι εγώ βεβαίως θα καθόμουνα αυτή τη στιγμή να γράφω αυτό το κείμενο. Για τον ίδιο λόγο που δεν θα καθόμουνα να γράψω πέντε αράδες για έναν άλλο γραφικό, τον Πάνο Κα(μ)μένο εάν δεν ήταν αρχιστρατηλάτης. Ή τον Ζαχαρία Κουλία αν δεν ήταν βουλευτής και πρωταθλητής στο πατριωτικό δέκαθλο. Αλλά έτσι είναι η ζωή. Μ’ αυτούς τους κανόνες παίζεται το παιχνίδι. Ξέρω, μπορεί να είναι άδικη για πολλούς μια τέτοια διάκριση, αλλά ποιος είπε ότι η ζωή είναι δίκαιη; Απεναντίας. Είναι πολύ άδικη, μάλιστα. Σκεφτείτε μόνο αυτό: Μιλάμε για έναν άνθρωπο που θεωρεί πως «Κατεβαίνουν συνέχεια εξωγήινοι. Είμαστε πειραματόζωα και υβρίδια. Ανάμεσά μας κυκλοφορούν εξωγήινοι που ενδεχομένως έχουν την ίδια μορφή μ’ εμάς και ενδεχομένως κάνουν επισκέψεις νοήμονα όντα από άλλες περιοχές του γαλαξία μας που έχουν άλλη αντίληψη για τα πράγματα, άλλες γνώσεις και άλλη τεχνολογία». Ε, δεν είναι κρίμα κι άδικο για κάποιους άλλους που έχουν εγκλειστεί πίσω από τα κάγκελα ψυχοθεραπευτικών ιδρυμάτων; Σαφώς και είναι. Εάν ένας άλλος σας έλεγε «Η ιστορία (!) που μας την πέρασαν σαν μυθολογία(!!) λέει ότι οι θεοί ερχόντουσαν από πάνω. Και υπήρχαν κι αυτοί που πέταγαν και ο θεός Δίας πέταγε κεραυνούς – λέιζερ και ο Ερμής είχε τη φτερωτή άμαξα, οι οποίοι σαφέστατα ήταν εξωγήινοι (!!!)» δεν θα τον αγκαλιάζατε με συμπάθεια και ταυτόχρονα θα του φορούσατε έναν ζουρλομανδύα; Δεν θα προσπαθούσατε να τον πείσετε να δει έναν γιατρό, να ζητήσει κάποια βοήθεια;

Θυμάμαι πριν από κάμποσα χρόνια, που μου είχε πει: «Είμαι μονίμως παρεξηγημένος. Mε τα περισσότερα που λέγονται και γράφονται για μένα, δεν έχω καμία απολύτως σχέση». Ήταν πριν επιδεινωθεί η κατάστασή του. Πολύ πριν τις δηλώσεις περί εξωγήινων. Παραδόξως, μάλιστα, προσπαθώντας να μου εξηγήσει τους λόγους που θεωρούσε τον εαυτό του παρεξηγημένο, μου είχε πει: «Δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχθούμε τη διαφορετικότητα του άλλου. Οτιδήποτε δεν είναι όμοιο με μας, θεωρείται αυτόματα και εχθρικό προς εμάς». Ήταν πολύ πριν του ενοχλήσουν την… αισθητική οι μετανάστες στα φανάρια. Πολύ πριν αισθανθεί ότι οι Πακιστανοί τον «βιάζουν» επειδή του πλένουν το παρμπρίζ του αυτοκινήτου του. Πολύ πριν δηλώσει πως τον ενοχλούν οι… «ημίλευκοι», δηλαδή οι μιγάδες και πως προτιμά τις «καθαρές φυλές». Πολύ πριν δηλώσει πως του προκαλούν εμετό οι γκέι. Ήταν πολύ πριν αρχίσει να εξυμνεί τον δικτάτορα Παπαδόπουλο, τον «πραγματικό πατριώτη» και τη Χούντα των συνταγματαρχών «που είχαν εθνική συνείδηση». Πολύ πριν καλέσει τον κόσμο να στηρίξει τη Χρυσή Αυγή «που είναι η μόνη ελπίδα». Εν ολίγοις προτού αποκαλυφθεί πόσο ελεεινός ρατσιστής είναι. Που εξυμνεί το φασισμό. Γιατί αυτό είναι ο ελληνολάτρης αοιδός που γράφει, ωστόσο, το όνομά του στα αγγλικά. Αυτή είναι η εικόνα που σχηματίζεται από το πάζλ των δηλώσεών του.

Και τώρα οι πρόσφυγες. Που δεν είναι πρόσφυγες. Είναι ριψάσπιδες. Δεν έμειναν να σφαγιαστούν στη Συρία. Αν είχαν πόλεμο, ίσως να τους δικαιολογούσε ο Notis. Αλλά δεν έχουν πόλεμο, εμφύλιο έχουν, εξηγεί. Ο εμφύλιος -που δεν είναι καν εμφύλιος- είναι μάλλον εικονικός πόλεμος. Κάτι σαν paintball. Σε πυροβολούν, αλλά δεν πεθαίνεις. Σε σφάζουν, αλλά δεν αποκεφαλίζεσαι. Ριψάσπιδες, λοιπόν. Άσε που κουβαλούν και 500σάρικα σαν κι αυτά που άλλοι ξοδεύουν σε γαρίφαλα για πάρτη του. Και πηγαίνουν στην Ελλάδα για να «βιάσουν» τη χώρα του Σφακιανάκη. Δεν βλέπει ο καημένος ότι η χειρότερη δυστυχία τους, μετά τον πόλεμο από τον οποίο γλύτωσαν, είναι το να εγκλωβιστούν στην Ελλάδα. Αυτό, όμως, καταλαβαίνει αυτό λέει. Υποθέτω όπως οι 200 χιλιάδες πρόσφυγες της Κύπρου. Κι αυτοί ριψάσπιδες. Και οι ενάμισι εκατομμύριο Μικρασιάτες που έφτασαν στην Ελλάδα μετά την καταστροφή της Σμύρνης. Άλλωστε και τότε, κάποιοι σκατόψυχοι Σφακιανάκηδες της εποχής, με τον ίδιο τρόπο αντιμετώπισαν τους πρόσφυγες, τους «τουρκόσπορους», τους «γιαουρτοβαφτισμένους», τους «παλιοαούτηδες», τους «σκατοουγλούδες», όπως τους αποκαλούσαν. Θεωρούσαν πως «βίαζαν» τη χώρα τους, πως θα τους έτρωγαν τις δουλειές, τις γυναίκες, τους άντρες. Και να σκεφτείτε πως εκείνοι ήταν Έλληνες…

Related posts

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *