Η ιστορία πίσω από το τραγούδι «Σ’ ακολουθώ» του Μάνου Λοΐζου

Η ιστορία πίσω από το τραγούδι «Σ’ ακολουθώ» του Μάνου Λοΐζου

Ο Μάνος Λοΐζος ήταν αναμφισβήτητα ένας από τους συνθέτες που πρωταγωνίστησαν στα ελληνικά μουσικά πράγματα τη δεκαετία του 1970. Μια δεκαετία στην οποία ακολούθησε -σύμφωνα και με τις τάσεις της εποχής- πιο λαϊκούς δρόμους, κάνοντας τεράστιες επιτυχίες, με φωνές όπως αυτήν της Χαρούλας Αλεξίου. Με το ξεκίνημα της δεκαετίας του 1980, ο Λοΐζος επέστρεψε σε πιο εσωστρεφείς δρόμους, με τραγούδια που καμία σχέση δεν είχαν με τη λαϊκή μουσική της εποχής και που θύμιζαν περισσότερο το ξεκίνημά του, κάποια χρόνια πριν. Ήταν τραγούδια σαφώς επηρεασμένα από το τι συνέβαινε στο εξωτερικό και είχαν ένα πολύ πιο ροκ ηχόχρωμα. Ένα από αυτά ήταν και το «Σ’ ακολουθώ», που ήρθε με το ξεκίνημα της δεκαετίας. Αφορμή για να γραφτεί το κομμάτι αυτό ήταν μια κοπέλα που ο Μάνος είχε γνωρίσει στο Παρίσι, σε μια δύσκολη περίοδο στην προσωπική του ζωή. Ήταν κλειστός ως άνθρωπος και τα προβλήματα που αντιμετώπιζε εκείνη την περίοδο ήταν πολλά. Κατά τη διάρκεια της δικτατορίας και ενώ βρισκόταν στο Παρίσι, ο συνθέτης γνώρισε κάποια άτομα που βρέθηκαν κοντά του και του στάθηκαν στις δύσκολες εκείνες στιγμές. Ένα από αυτά τα άτομα ήταν και η κοπέλα για την οποία γράφτηκε το τραγούδι, με την οποία ο συνθέτης διατηρούσε μια καθαρά πλατωνική σχέση. Η γυναίκα αυτή ασκούσε μια ιδιαίτερη γοητεία στον Μάνο. Τη Μεγάλη Βδομάδα του 1980, ο συνθέτης κάλεσε στο σπίτι του τον παραγωγό Αχιλλέα Θεοφίλου και -ενώ ήταν και οι δύο μεθυσμένοι- ο Μάνος (σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση) κάθισε στο πιάνο και έγραψε το «Σ’ ακολουθώ». Λέγεται ότι αρχικά στη θέση της λέξης «έλα» που υπάρχει στην αρχή του ρεφρέν υπήρχε το όνομα της κοπέλας, το οποίο όμως ο Μάνος αποφάσισε να μην κρατήσει. Ο Κώστας Γανωσέλης (με τον οποίο ο συνθέτης συνυπογράφει την ενορχήστρωση) του είχε προτείνει να το ηχογραφήσει μόνο μ’ ένα πιάνο, ο Λοΐζος δέχθηκε αλλά μετά το άκουσμα αποφάσισε να κρατήσει την πρώτη εκτέλεση, αυτήν δηλαδή που είχε ηχογραφηθεί με μια λιτή ορχήστρα από κιθάρες.
Το playback, όμως, με το πιάνο είναι που χρησιμοποιήθηκε από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, όταν δύο χρόνια αργότερα ηχογράφησε ξανά το κομμάτι και το συμπεριέλαβε στον δίσκο του «Φοβάμαι». Εκείνη η εκδοχή είναι που έγινε ευρέως γνωστή και που καθιέρωσε το τραγούδι στη συνείδηση του κοινού: «Σ’ ακολουθώ/σ’ αγγίζω και πονάω/κλείνω τα μάτια και σ’ ακολουθώ…». Το υπέροχο αυτό τραγούδι έμελλε να είναι η τελευταία μεγάλη επιτυχία του Μάνου.

 

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *