Kατερίνα Μουτσάτσου: Η Λολίτα του underground

Kατερίνα Μουτσάτσου: Η Λολίτα του underground

Kατερίνα Μουτσάτσου: Η Λολίτα του underground

Πολύγλωσση, ευρυμαθής, πολιτογραφημένη κάτοικος Λος Άντζελες, παρολίγον Ευρωβουλευτής, σύζυγος ενός σωσία του George Clooney, ανυπότακτη ακτιβίστρια, θέσει αντισυστημική, εσχάτως μητέρα. Με τόσους πολλούς και διαφορετικούς ρόλους η Ελληνίδα ηθοποιός είναι λογικό να έχει ξεχάσει πως το μακρύ ταξίδι της στη showbiz ξεκίνησε από μια ξεχασμένη τηλεοπτική σειρά του Νίκου Μαστοράκη.

Του Κώστα Μπουρούση

Υπάρχει κάτι στο βλέμμα της Κατερίνας Μουτσάτσου. Κάτι αθώο, μα επιβλητικό. Μια σπίθα έτοιμη να γίνει πυρκαγιά. Μια σχεδόν μεταφυσική συνομωσία. Σαν να καθρεφτίζεται στο υγρό βλέμμα της η αδικία ενός άπονου καπιταλιστικού κόσμου, τον οποίο η ίδια ως ευσυνείδητος πολίτης έχει βάλει τα τελευταία χρόνια σκοπό της να καυτηριάζει. Ή -γιατί όχι;- ακόμη και να τον ανατρέψει. Η αλήθεια είναι πως η ανατροπή είναι πλέον η καλύτερη φίλη της γνωστής ηθοποιού, παραγωγού και σκηνοθέτη. Ίσως το πιο συμβατικό πράγμα που έχει κάνει εδώ και πολύ, πολύ καιρό είναι οι φωτογραφίες που αναρτά στα κοινωνικά δίκτυα με των τεσσάρων μηνών μονάκριβο γιο της – γεμίζοντας το ελληνικό διαδίκτυο με μελιστάλαχτους τίτλους τύπου «λιώσαμε με το μωράκι της Κατερίνας Μουτσάτσου». Το θαύμα της γέννησης φαίνεται πως είναι ένα από τα ελάχιστα πράγματα που μπορούν να βάλουν για λίγο στο ρελαντί την αδάμαστη φύση της 44χρονης Κατερίνας, η οποία όπου σταθεί κι όπου βρεθεί, σε κάθε ευκαιρία διατυμπανίζει μέσω διαδικτύου τις αντισυστημικές απόψεις της. Βεβαίως, η ακτιβιστική δράση της καθόλου δεν την εμποδίζει να ενσαρκώνει πιστά το αρχέτυπο της «Ελληνίδας μανούλας», εκείνης που έχει αναδείξει σε αγαπημένο αξεσουάρ της το φιντάνι της.

Ακόμη κι όταν επέλεξε προ μηνών να δημοσιοποιήσει την εγκυμοσύνη της μέσω των κοινωνικών δικτύων, φρόντισε να το κάνει ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου. Γδύθηκε, έγραψε με έναν κυανό μαρκαδόρο στην κοιλιά της «Καλή Λευτεριά» πλάι σε μια ελληνική σημαία και πόζαρε με αδαμιαία περιβολή στον φακό του κινητού τηλεφώνου της. Σημειολογικά, θα μπορούσε κανείς να παρατηρήσει πως η αυτοφωτογράφησή της ήταν μία σχεδόν επαναστατική πράξη, ένα κοινωνικό σχόλιο με αποδέκτες όλες εκείνες τις ομότεχνές της -ντόπιες και διεθνούς ακτινοβολίας- που κατά καιρούς απαθανατίζονται σε πόζα εννέα μήνες στα ιλουστρασιόν εξώφυλλα των περιοδικών. Η Κατερίνα φρόντισε από νωρίς να διαχωρίσει τη θέση της από τον σωρό. Δεν ακκίζεται, διεκδικεί.

 

Από τον μέντορα Μαστοράκη στο τουρκικό μελό

Γνήσιο παιδί του συστήματος, που αργότερα θα απαρανιόταν, έκανε το καλλιτεχνικό ντεμπούτο της μαζί με τη Ζέτα Μακρυπούλια στην τηλεοπτική σειρά του Νίκου Μαστοράκη «Χωρισμένοι με παιδιά». Λίγο νωρίτερα, η γαλλική παιδεία της, της είχε εξασφαλίσει έναν μικρό ρόλο σε σίριαλ της γαλλικής τηλεόρασης. Είχε όλα τα εχέγγυα για να εξελιχθεί στην επόμενη στάρλετ. Ο άνεμος ήταν ούριος, τα περιοδικά λυσσομανούσαν για όμορφα κορίτσια σαν και του λόγου της, οι τηλεοράσεις αποζητούσαν την επόμενη ενζενί τους. Όμως, όχι.

Η Κατερίνα γνώριζε παιδιόθεν πως δεν ήταν φτιαγμένη από τα υλικά που θα την έκαναν καλολαδωμένο γρανάζι του συστήματος. Πήρε την πολυγλωσσία της -σύμφωνα με το βιογραφικό της μιλά ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά, γερμανικά και τούρκικα- τις σπουδές της στο μπαλέτο και το υποκριτικό ταλέντο της και έκανε μια κίνηση βαθιά σοκαριστική για τα ήθη των 00s. Έφυγε για την Τουρκία, όπου για βραχύ διάστημα πρωταγωνίστησε στις περίφημες σαπουνόπερες – κορυφαία στιγμή ήταν ο ρόλος της στα «Σύνορα της Αγάπης». Και πάλι ασφυκτιούσε. Έτσι, το 2007 απηυδυσμένη από τους κλισέ ρόλους, την ένδεια καλλιτεχνικών προτάσεων και τις μανιερίστικες προδιαγραφές της showbiz αποφάσισε να μετοικήσει στη Δυτική Ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών. Άραγε ήταν σύμπτωση ή πεπρωμένο το γεγονός ότι η ίδια γεννήθηκε στο Μόντερεϊ, όπου ο πατέρας της υπηρετούσε ως αξιωματικός του Ναυτικού; Σε κάθε περίπτωση στη χώρα των ευκαιριών η Κατερίνα Μουτσάτσου φαίνεται πως βρήκε τον αληθινό εαυτό της ή αλλιώς τη διαδικτυακή περσόνα ονόματι KatMouts.

Χολιγουντιανό hangover

Το βάπτισμα του πυρός στη χολιγουντιανή βιομηχανία το πήρε με ένα μικρό ρόλο στο πρώτο μέρος της εποιποιίας «Hangover», συναγωνιζόμενη σε διάρκεια διεθνούς καριέρας το για επτά δευτερόλεπτα κορίτσι του Bond, Τόνια Σωτηροπούλου. Όμως και πάλι δεν μπορούσε να χωρέσει σε νόρμες και παπούτσια που τη στένευαν. Έχει, μάλιστα, δηλώσει πως δεν θα τη δούμε ποτέ ξανά σε ταινία ανάλογου ύφους και εμπορικότητας. Αφού εξαργύρωσε τα 15 λεπτά παγκόσμιας δημοσιότητας μέσω του περίφημου φιλμ, συνέχισε την ενδοσκόπηση. Η μετανάστευσή της συνέπεσε με τις απαρχές της ελληνικής κρίσης. Ήταν μια ανεπανάληπτη ευκαιρία για να απευθυνθεί στο παγκόσμιο κοινό ως Ελληνίδα της Διασποράς. Το ημερολόγιο έδειχνε 22 Απριλίου του 2012, όταν η Κατερίνα Μουτσάτσου παρουσίασε στην ανθρωπότητα αυτό που μέχρι και σήμερα παραμένει το magnum opus της. Το βίντεο με τίτλο «I am Hellene» (μτφ «Είμαι Ελληνίδα») μεταδόθηκε στην οικουμένη πιο γρήγορα κι από παιδική ασθένεια σε τάξη δημοτικού σχολείου. Σε μόλις 88 δευτερόλεπτα η ηθοποιός καταπιανόταν με τα τουριστικά κλισέ που κατατρύχουν την Ελλάδα, αποδομούσε τις πεποιθήσεις των κακών δανειστών για τη χώρα, ενημέρωνε το παγκόσμιο κοινό πως αν η Ελλάδα χρωστά, αυτό συμβαίνει γιατί οι αρχαίοι Έλληνες επινόησαν την έννοια της αγοράς και του εμπορίου. Τόσο μπροστά από την εποχή της. Και μάλιστα χωρίς περιβολή χλαμύδας.

 

Μουτσάτσου δαγκωτό!

Ναι, η Κατερίνα Μουτσάτσου ήταν πιο πολιτική από ποτέ και πιο μανιασμένη κι απ’ το Αιγαίο σε αυγουστιάτικο μελτέμι. Το βίντεο παρακολούθησαν περίπου ενάμιση εκατομμύριο χρήστες του διαδικτύου. Άλλοι την κορόιδεψαν κι άλλοι την αποθέωσαν. Μικρή σημασία είχαν οι έπαινοι και οι ψόγοι, αφού μόλις δύο χρόνια μετά ήρθε ούτως ή άλλως η δικαίωση. Η πολιτικοποιημένη ηθοποιός βρέθηκε ένα -και κάτι παρακάνω- βήμα από το κατώφλι του Ευρωκοινοβουλίου, μιας και η μαχητικότητά της την έκανε μια από τις πλέον προβεβλημένες υποψήφιες του κινήματος ΕΠΑΜ του Δημήτρη Καζάκη. Όπως η ίδια υπογράμμιζε τότε ήταν άρρητο χρέος της να είναι υποψήφια για την Ελλάδα που αιμορραγούσε. Δήλωνε, μάλιστα, πως ένιωθε καθόλα έτοιμη να επιστρέψει στα πάτρια εδάφη και να αγωνιστεί. Ωστόσο, οι ψηφοφόροι δεν συγκινήθηκαν από τις αγνές προθέσεις της.

Όμως εκείνη δεν το έβαλε κάτω. Έκτοτε, έχει στρέψει όλη την ενέργειά της ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, παραγωγός μα πάνω απ’ όλα πολίτης του κόσμου στην αντισυστημικότητα. Εκτός από το καρτούν «Σάρα και Μάρα», ένα σχόλιο για την ελληνική επικαιρότητα, το οποίο προειδοποιεί πως θα γράφει επ’ άπειρον, ηγείται του Underground Network, μιας διαδικτυακής πλατφόρμας την οποία έχει χαρακτηρίσει ως ηλεκτρονική Πνύκα. Μάλιστα, για ένα διάστημα εξέπεμπε καθημερινά εκπομπές μέσω YouTube καναλιού, στις οποίες σχολίαζε με τον δικό της τρόπο την ελληνική αλλά και τη διεθνή πολιτική, οικονομική και κοινωνική επικαιρότητα.

Ο γάμος των 420 δευτερολέπτων

Τι κι αν η πολιτική σκέψη και η ζύμωση είναι πλέον μια σχέση πλήρους απασχόλησης για εκείνην; Ο φτερωτός έρωτας βρήκε μια τόση δα χαραμάδα για να τη λαβώσει με τα βέλη του. Η Κατερίνα Μουτσάτσου στο Λος Άντζελες φαίνεται πως βρήκε τον απόλυτο έρωτα στο πρόσωπο του συζύγου της και πατέρα του παιδιού της Charles Como. Γνωρίστηκαν τυχαία σε μια κινηματογραφική πρεμιέρα κι εκείνη λέει πως δεν χρειάστηκε πολύ καιρό για να καταλάβει πως αυτός ήταν ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου, ένας ακέραιος πρωτοπόρος μέσα σε μια τετριμένη και ζοφερή καθημερινότητα. Τα ελληνικά media πάλι είδαν με περισσή πεζή διάθεση στο πρόσωπό του έναν σωσία του George Clooney. Περί ορέξεως…

Η απόφαση για τον γάμο δεν τους πήρε πολύ. Παντρεύτηκαν πριν από τρία χρόνια με πολιτικό γάμο – η Μουτσάτσου δήλωσε πως της φαινόταν αληθινή σπαζοκεφαλιά να οργανώσει έναν θρησκευτικό γάμο με καλεσμένους που της έβγαιναν ούτε λίγο ούτε πολύ 400. Ο γιος τους που γεννήθηκε πριν από τέσσερις μήνες προφανώς και επιστεγάζει την ευτυχισμένη -αντισυμβατική πάντα- σχέση τους. Όσο για το πώς η ίδια ανακοίνωσε στον αγαπημένο της το χαρμόσυνο νέο της εγκυμοσύνης; Σε μια έκρηξη ρεαλισμού απλώς του τηλεφώνησε, απογοητεύοντας έτσι τους θαυμαστές της που δεν θα περίμεναν από εκείνη τίποτα λιγότερο από τουλάχιστον live streaming στα κοινωνικά δίκτυα με υφέρπον κοινωνικοπολιτικό προβληματισμό και ειδική μνεία στο υπέρογκο δημόσιο χρέος των χωρών του πρώτου κόσμου.

Πηγή : Περιοδικό Down Town, τεύχος 543

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *