Κωστής Μαραβέγιας: To φαινόμενο του ανθρώπου-ορχήστρα

Κωστής Μαραβέγιας: To φαινόμενο του ανθρώπου-ορχήστρα

Κωστής Μαραβέγιας: To φαινόμενο του ανθρώπου-ορχήστρα

Ο -για τρίτη φορά- νικητής πριν από λίγες μέρες ως coach του «The Voice of Greece» με τη Λεμονιά Μπέζα λαοπρόβλητος τραγουδοποιός και συνεργάτης του Active 107.4 και 102.5, έχει αυτό το κάτι που τον κάνει ακαταμάχητο: Για την τέχνη του, για τους τηλεθεατές αλλά και για τις γυναίκες.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΜΠΟΥΡΟΥΣΗ

 

Αν υπήρχε αντώνυμος όρος για τον χαρακτηρισμό sex symbol, τότε τα λεξικά θα έπρεπε να προσθέσουν πλάι στο υποθετικό λήμμα μια φωτογραφία του Κωστή Μαραβέγια. Ένα στιγμιότυπο από εκείνα με το ακατανίκητο σήμα-κατατεθέν του, το αινιγματικό μειδίαμά του -που συνήθως περνά ως χαμόγελο ευδαιμονίας -, με ένα μουσικό όργανο να ευτυχεί στα χέρια του και φυσικά με ένα λουλουδάτο πουκάμισο από εκείνα που ο ίδιος λάνσαρε και καθιέρωσε πολύ πριν από τους hipsters – και τον Γιάνη Βαρουφάκη. Το στυλ του Μαραβέγια είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους καταφέρνει να συζητιέται και να αρέσει. Αλλά και να γεννά ερωτήσεις στους δημοσιογράφους. Τα κοκάλινα γυαλιά, τα βελούδινα σακάκια, τα χρωματιστά παντελόνια τον κάνουν να ξεχωρίζει σαν την ήρα από το στάρι. Φυσικά, ο ίδιος, όπως τουλάχιστον συνηθίζει να λέει, δεν επιλέγει τη συγκεκριμένη «στολή εργασίας» χάριν εκκεντρικότητας ή για να τονίσει την όποια ιδιορρυθμία του, αλλά γιατί έτσι μπορεί και θέλει να εκφράζεται. «Όλα έχουν προκύψει αθροιστικά στην πορεία της ζωής μου», έχει πει. «Είναι μικρά κομμάτια αισθητικής που δημιουργούν τελικά ένα μεγαλύτερο αισθητικό κόσμο. Είναι οι σκηνοθέτες και το σινεμά που μου αρέσει, οι συγγραφείς κι οι λογοτέχνες, οι μουσικοί που αγαπώ, οι άνθρωποι που αγαπούν το στυλ και τη μόδα. Δεν έφτιαξα μια μεθοδευμένη εικόνα. Σήμερα είμαι αυτό που υπήρξα κατά περιόδους στη ζωή μου. Χωρίς να σημαίνει ότι δεν έχουν γίνει ανατροπές. Αλλιώς θα ήμουν βαρετός».

Οι μεταμορφώσεις του ήταν πολλές. Και εξακολουθούν. «Έχω υπάρξει κι άλλα πράγματα. Ήμουν ας πούμε υπέρμαχος του κινήματος της Γένοβα. Ακόμη κι όταν έρχεται η απομυθοποίηση όλα αφήνουν κάτι μέσα σου, το οποίο κάπως μετουσιώνεται: σε ένα λουλουδάτο πουκάμισο ή σε ένα τραγούδι ή σε μια φιλοσοφία ζωής. Θα έλεγα λοιπόν πως η εικόνα μου είναι αποτέλεσμα μιας πορείας που έχει μια συνοχή ή ενίοτε και μια ανατροπή. Σε βάθος χρόνου όποιος υποδύεται κάτι που δεν είναι, ξεγυμνώνεται. Έρχεται η αποδόμηση αργά ή γρήγορα. Το θέμα είναι να βγάζουμε την αλήθειά μας», εξηγούσε σε παλιότερη συνέντευξή του. Και η αλήθεια είναι ότι ο Μαραβέγιας παραμένει πιστός στην εσωτερική φωνή του, η οποία πάντα με έναν περίφημο τρόπο καταφέρνει να υπερισχύει ακόμα και απέναντι στο πιο γλυκό ηχόχρωμα της πλέον αποπλανητικής Σειρήνας. Άλλωστε πάνω απ’ όλα για εκείνον είναι η τέχνη του.

Ο νόμος των πιθανοτήτων

Μπορεί ο αστικός μύθος να θέλει τους τραγουδοποιούς να έχουν καλλιτεχνικά ερεθίσματα από τα γεννοφάσκια τους, όμως στην περίπτωση του Κωστή Μαραβέγια τα πράγματα πήραν τον δρόμο τους περισσότερο λόγω έμφυτης κλίσης και καθόλου λόγω περιβάλλοντος και οικογενειακών επιρροών. Από μικρός πηγαινοερχόταν στο ωδείο, άκουγε μουσική, τρελαινόταν να παίζει μια μελόντικα. Σ’ εκείνη τη μικρή και παραγνωρισμένη μελόντικα οφείλει το γεγονός ότι καταπιάστηκε με τη μουσική. Μεγαλώνοντας πατούσε σε δυο βάρκες: Από τη μία ήταν η τέχνη, από την άλλη τα μαθηματικά. Τον γοήτευε η πληροφορική, όμως δεν τα έβγαζε πέρα. Κι έτσι αποφάσισε να σπουδάσει μαθηματικά και στατιστική στην Ιταλία. Ήταν η εποχή που ένα πτυχίο έπρεπε σώνει και ντε να υπάρχει στη φαρέτρα κάθε νέου ανθρώπου. Κι ας ζητούσε η ψυχή του άλλα πράγματα. Μπορούσαν να περιμένουν, μέχρι τουλάχιστον η αναμονή να γίνει αφόρητη.

Επιστρέφοντας πτυχιούχος από την Ιταλία, ο Μαραβέγιας εργάστηκε για δύο χρόνια σε μια ερευνητική ομάδα του Πολυτεχνείου. «Είχα κι εγώ μια πρωινή δουλειά, μια κανονική δουλειά με ωράριο, κομπιούτερ και κάποια επαγγελματικά ταξίδια», όπως συνηθίζει να αφηγείται. Την αναθέρμανση της σχέσης του με τη μουσική και την ολοκληρωτική επαγγελματική μεταστροφή του πυροδότησε η περίφημη πια ακρόαση του Διονύση Σαββόπουλου για την παράσταση «Αχαρνής». Ο εθνικός τραγουδοποιός τον επέλεξε – μαζί με τον Πάνο Μουζουράκη – για τον Χορό. Κι έτσι σχεδόν από σύμπτωση ξεκίνησε η καριέρα του στο τραγούδι αλλά και η φιλία του με τον έτερο coach του «The Voice». Περισσότερο όμως και από τον Σαββόπουλο, ο Μαραβέγιας αναγνωρίζει ως καθοριστικό άνθρωπο για την πορεία του στο τραγούδι τον συνθέτη Παναγιώτη Καλαντζόπουλο, ο οποίος του έδωσε την ευκαιρία για το πρώτο άλμπουμ του. Όσο για το απόλυτο πρότυπό του; Το έχει περιγράψει επακριβώς με τα δικά του λόγια: «Ο Μάνος Χατζιδάκις είναι ένα πρότυπο για μένα. Και καλλιτέχνη και πολίτη. Αξιοπρεπής, ταλαντούχος, παθιασμένος άνθρωπος αλλά με σύνεση και μέτρο».

Τάσεις φυγής

Ο Κωστής Μαραβέγιας περιγράφει τον εαυτό του ως έναν φύσει ανθρωποκεντρικό τύπο. Δεν μπορεί να ζήσει μακριά ή χωρίς τους ανθρώπους. Ακόμα και όταν η εικόνα που έχουμε όλοι οι απ’ έξω για αυτόν, δηλαδή εκείνη του εύχαρι, θετικού και αισιόδοξου ανθρώπου, παραχωρεί τη θέση της στη μαυρίλα, ο τραγουδοποιός αφήνει πάντα μια ανοιχτή χαραμάδα από την οποία τρυπώνει μια αχτίδα φωτός. «Για μένα είναι σημαντικό να πηγαίνω σε βάθος στις σχέσεις μου και στους ανθρώπους. Δεν μπορώ να δω μια αρνητική συμπεριφορά, να μείνω εκεί και να την καταδικάσω. Αν ψάξεις θα δεις ότι από κάπου πηγάζει. Μπορεί από μια κακιά στιγμή, από κακοδαιμονία, από κακή τύχη, από ένα υστέρημα για το οποίο δεν φταίνε πάντα οι άλλοι. Είναι δύσκολο, θέλει πολλή ενέργεια και καλή διάθεση για να καταλάβεις τον άλλο. Προφανώς, δεν είμαι ένας καλός Σαμαρείτης, ούτε άγιος, αλλά για να φτάσω σε αυτή την ισορροπία πέρασα κι εγώ τον δικό μου Γολγοθά. Αλλά τώρα πια αισθάνομαι μια ηρεμία, μια γαλήνη εσωτερική και μια ισορροπία που μου δίνει τη διάθεση να κατανοήσω και να μην είμαι απόλυτος. Να είμαι ανεκτικός». Στον Μαραβέγια αρέσει να τριγυρνά στα παλιά αθηναϊκά καφενεία, όσα έχουν απομείνει, να πίνει τον ελληνικό καφέ του και να κλέβει ατάκες και να αποτυπώνει στιγμές από τους ηλικιωμένους θαμώνες. Του αρέσει να τριγυρνά με τη φωτογραφική μηχανή του και να απαθανατίζει εικόνες από την Αθήνα. Του αρέσει να ταξιδεύει στο εξωτερικό, να περιπλανιέται. Είναι μια στιγμή που δρα απελευθερωτικά για τον ίδιο. Σε πόλεις και τόπους που κανείς δεν τον αναγνωρίζει, μπορεί να νιώθει τη χαρά της ανακάλυψης αλλά και τον ενθουσιασμό της εξερεύνησης.

Ένα τέτοιο ταξίδι έκανε όταν πριν από μερικά χρόνια βρέθηκε αντιμέτωπος με την ανθρωποφαγία των κοινωνικών δικτύων. Μια ανάρτησή του στο Facebook διαμέσου της οποίας καταδίκαζε τη βία και την ανομία στην Αθήνα και η οποία κατέληγε με το υστερόγραφο «θερμή παράκληση να καθαριστούν τα παγκάκια της Αθήνας από τα χημικά και τις μολότοφ. Θέλω να βγω με το κορίτσι μου σήμερα που ‘ναι Κυριακή, να τη φιλήσω σε παγκάκι», έφερε ένα ανηλεές σφυροκόπημα εναντίον του. Εκείνος πήρε τη βαλίτσα του, ένα μικρό πληκτράκι και έφυγε για τις Άλπεις. Πέρασε σχεδόν τρεις μήνες συνθέτοντας μουσική. «Ηρέμησα και βρήκα τον καλύτερο εαυτό μου», έχει πει για εκείνη τη φάση της αναχώρησης. Λυτρώθηκε γράφοντας την «Παρεξήγηση του Φάουστ».

Ο Κωστής και τα κορίτσια

Ήταν η περίοδος που ο Μαραβέγιας είχε δεσμό με την πιανίστρια Νεφέλη Μουσούρα. Ήταν μια σχέση που περισσότερο απασχόλησε με το τέλος της το καλοκαίρι του 2017, παρά με τη γέννηση και την εξέλιξή της. Γενικά, παρότι ο ίδιος βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας εδώ και πολλά πια χρόνια – με συναυλίες, sold out εμφανίσεις ή εσχάτως με την παρουσία του για τρεις σεζόν στο «The Voice» – έχει επιλέξει να διατηρεί χαμηλό προφίλ. Είναι πάντως γνωστό ότι στο παλμαρέ των κατακτήσεών του έχουν μια θέση η τραγουδοποιός Monika αλλά και η ηθοποιός Ευγενία Δημητροπούλου. Ο Μαραβέγιας έχει μάθει να περιβάλλει τις σχέσεις του με σεβασμό, σχεδόν με ιερότητα. Ακόμα και τώρα που διανύει μια ευτυχισμένη απ’ ό,τι φαίνεται περίοδο στα προσωπικά του με την Τόνια Σωτηροπούλου, είναι εξαιρετικά φειδωλός αν όχι σιωπηλός αναφορικά με την ιδιώτευσή του, μολονότι η ηθοποιός δεν μπορεί να αποφύγει τις δημόσιες εξομολογήσεις για τον έρωτά της, στα κοινωνικά δίκτυα ή στις συνεντεύξεις της. Πώς ήρθε κοντά με το αλλοτινό κορίτσι του 007; Η σχέση τους άρχισε ως εκείνη της groupie με το είδωλό της. Το ένα έφερε το άλλο.

Πάντως, αν οι γυναίκες έρχονται και πάνε στη ζωή του Μαραβέγια, ο οποίος έχει ένα ακατανίκητο γκελ στο ωραίο φύλο, δύο σχέσεις είναι που αποτελούν θεμέλιους λίθους για τον ίδιο: Εκείνες με τον αδελφό του και με τον αγαπημένο ανιψιό του, με τον οποίο συχνά πυκνά αντιπαλεύουν σε αγώνες μπάσκετ στο γήπεδο του Φωκιανού. Αυτές οι μικρές στιγμές άλλωστε είναι που για τον Μαραβέγια εξηγούν με έναν τρόπο το μεγάλο θαύμα της ζωής: «Πιστεύω στο θαύμα της ζωής. Στην αυταξία του θαύματος και όχι στην κοινωνικοοικονομική συνθήκη γύρω από εμάς -κρίση, μη κρίση, προσωπική κρίση, συλλογική κρίση, κρίση αξιών, κ.λπ. Όλα αυτά ιστορικά υπάρχουν σε κάθε περίοδο. Προφανώς και αυτή η περίοδος είναι χειρότερη από άλλες που έχουμε ζήσει, όμως το γεγονός πως με ό,τι έχουμε και με ό,τι μπορούμε είμαστε εδώ, μαζί, αναπνέουμε με κάνει ευτυχισμένο. Αυτό μοιράζομαι. Πάντα το πίστευα αυτό. Ακόμη και σε εποχές που δεν ήμουν όπως τώρα, ακόμη και όταν για βιοποριστικούς λόγους έκανα μια δουλειά που δεν αγαπούσα. Είναι προσόν να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε και να μη δημιουργούμε επίπλαστες ανάγκες. Και να είμαστε ολιγαρκείς. Είναι προς όφελός μας. Προσωπικά είμαι ολιγαρκής κι αυτό είναι κάτι που με σώζει».

Info:

Η εκπομπή του Κωστή Μαραβέγια στον Active 107.4 και 102.5, μεταδίδεται καθημερινά από τις 2-4μ.μ. και κάθε Σάββατο από τις 10π.μ.-3μ.μ.

 

Πηγή : Από το περιοδικό Tv Μανία, τεύχος 1260

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *