Madonna: Καταρρέει ή παίζει θέατρο;

Madonna: Καταρρέει ή παίζει θέατρο;

Madonna: Καταρρέει ή παίζει θέατρο;

Η Madonna καταρρέει, η Madonna θρηνεί, σαν κοινή μητέρα, τον αποχωρισμό της από το γιο της; Ή μήπως όλα όσα κάνει στις συναυλίες της -το ποτό, οι μεταμφιέσεις, οι θλιμμένες μπαλάντες της- είναι ένα show μέσα στο show για τα μάτια του παγκόσμιου κοινού; Ίσως η «βασίλισσα της pop» παραείναι σκληρή για να «πεθάνει»…

Της Κάλλιας Καστάνη

«Η Madonna καταρρέει», «Η βασίλισσα της pop πέφτει από το θρόνο της», «Η Madonna υποφέρει πάνω στη σκηνή για τον γιο της» – την προηγούμενη βδομάδα, οι περισσότεροι τίτλοι στα διεθνή έντυπα συμφωνούσαν σε ένα πράγμα: η  57χρονη Madonna εμφανίστηκε στη Μελβούρνη της Αυστραλίας (σε μια performance που προηγήθηκε της περιοδείας της, σε αυτή τη χώρα που είχε να εμφανιστεί 25 χρόνια), σε μάλλον «ασυνήθιστη» κατάσταση. Ή, για να το πούμε αλλιώς, το show που προσέφερε στους αμέτρητους, φανατικούς οπαδούς της, οι οποίοι υπέμειναν αγόγγυστα ένα τετράωρο καθυστέρησης μες στη βροχή για να τη δουν, δεν έμοιαζε με τίποτα απ’ όσα μπορεί να είχαν στο μυαλό τους.

Μπαίνοντας στη σκηνή σκαρφαλωμένη πάνω σε ένα παιδικό τρίκυκλο, ντυμένη και μακιγιαρισμένη σαν κλόουν, με μια ροζ περούκα η Madge επιδόθηκε σε ένα γκροτέσκο θέαμα που συνδύαζε πρόκληση, στοιχεία από stand up comedy και εξομολογήσεις βαθιά προσωπικές. «Για μένα», εξήγησε, «οι κλόουν συμβολίζουν μια ραγισμένη καρδιά. Υπάρχει σίγουρα κάτι τραγικό στους κλόουν, γιατί προσπαθούν τόσο σκληρά να σε κάνουν να γελάσεις. Θα ‘λεγες πως προσπαθούν να καλύψουν κάτι, πως κάτι άλλο γίνεται μέσα τους… Τι λέτε πως συμβαίνει μέσα μου;».

madonna1

Κανείς δεν χρειάστηκε να μαντέψει – εξαρχής, η σκιά της απουσίας του γιου της, του 15χρονου Rocco, που εγκατέλειψε τη Madonna για να ζήσει με τον πατέρα του, Guy Ritchie, στο Λονδίνο έπεφτε βαριά πάνω στη βραδιά. «Όλοι ξέρουν το saga της διαμάχης μου με τον γιο μου τον Rocco. Δεν είναι και πολύ διασκεδαστική ιστορία να τη λες ή να την σκέφτεσαι…». Κι ωστόσο, όλο το show της ήταν, θα ‘λεγε κανείς, «στημένο» πάνω στον πόνο αυτής της απώλειας. Ή στο concept του πόνου;

Πρώτα απ’ όλα υπήρχε αλκοόλ (σ.σ. σύμφωνα με τα ρεπορτάζ η Madonna  είχε δίπλα της ένα μπουκάλι βότκα, κι έπινε διαρκώς. «Θα πίνω σήμερα στη σκηνή, αν και δεν το συνηθίζω», δήλωσε στο κοινό. Κι όποτε άδειαζε το ποτήρι, φώναζε: «Δεν θα έπρεπε να ζητάω αλκοόλ, Χριστέ μου, αλλά φέρτε μου αμέσως να πιω»). Έπειτα, υπήρχε φόρτιση – χρησιμοποιώντας ως φόντο ένα τεράστιο πορτρέτο του Rocco, σε μικρή ηλικία, τραγούδησε τη συναισθηματική μπαλάντα «Ιntervention», που αρχίζει με τα λόγια: «Πρέπει να σώσω το μωρό μου». Νωρίτερα, είχε ακουστεί να λέει: «Θα ήμουν πολύ καλύτερα σήμερα και γενικώς σε αυτή την τουρνέ αν δεν είχε εξαφανιστεί τόσο ξαφνικά ο Rocco. Του αφιερώνω το τραγούδι». Kαι βέβαια, η παράσταση είχε αποκαλύψεις: η Madonna μίλησε στο κοινό, για τη στιγμή που πένθησε τη μητέρα της καπνίζοντας μαριχουάνα (και μετά τραγούδησε φορτισμένη το Mer Girl). Ή για ‘κείνη τη φορά που επισκέφθηκε τον αιώνιο έρωτά της, τον Sean Penn στη φυλακή, όπου ο ηθοποιός ήταν συγκρατούμενος με έναν serial killer. Και μετά έκανε μια βόλτα με το τρίκυκλο. Γλίστρησε, έπεσε κάτω. Και πάλι είχε κάτι να πει: «Κάποιος νόμιζε πως είμαι έγκυος. Μπα… Κανείς δεν θέλει να π…ήξει έναν κλόουν». Ύστερα, είπε άλλο ένα τραγούδι. Ξαπλωμένη στο πάτωμα.

madonna4

Ήταν στ’ αλήθεια μεθυσμένη; Μπέρδευε τα λόγια της; Ποιος το ξέρει; Η βότκα, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι νεράκι του Θεού. Ο πόνος, το φόντο-πρόσχημα του show της. Και ο τραγικός, λυπημένος κλόουν, που τραγουδάει πεσμένος κατάχαμα, άλλη μια από τις δεκάδες περσόνες της. Στο κάτω-κάτω, αν ένα πράγμα ξέρει καλά η Madonna είναι αυτό: να μεταμφιέζεται. Να αλλάζει κοστούμια. Να αλλάζει «δέρμα».

«Ο ισχυρισμός πως η Madonna ανέβηκε μεθυσμένη on stage είναι απολύτως γελοίος, για όποιον την ξέρει καλά», έγραψε στο Instagram ένας από τους followers της. «Η Madonna είναι μια εκπαιδευμένη χορεύτρια, που έχει περάσει όλη της τη ζωή φροντίζοντας σχολαστικά το σώμα της και την υγεία της. Δεν πίνει. Δεν καπνίζει. Δεν παίρνει ναρκωτικά. Εξ’ αρχής, από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε η καριέρα της ήταν πάντα βαθιά αφοσιωμένη στο show της – όλοι το ξέρουν αυτό. Και κάτι ακόμα: τo show της Madonna είναι «σφιχτά» χορογραφημένη, πολύπλοκη δίωρη παραγωγή – πολύπλοκη και δραματουργικά και τεχνικά. Ένα λάθος cue και το όλο πράγμα μπορεί να διακοπεί, να αλλοιωθεί. Μου είναι αδύνατον να καταλάβω πώς ο κόσμος πιστεύει πως η Madonna θα μπορούσε να «εκτελέσει» το show της – δεδομένης της ακρίβειας που απαιτείται για να το φέρει εις πέρας. Χρησιμοποιείστε τη λογική σας: η Madonna δεν έχει ανέβει ΠΟΤΕ μεθυσμένη στη σκηνή».

madonna3

Σε αυτήν ακριβώς την ανάρτηση, η Madge εμφανίστηκε για να δώσει τη δική της εκδοχή για το «συμβάν» της Μελβούρνης: «Ευχαριστώ για την υποστήριξη. Κρίμα που οι άνθρωποι δεν ξέρουν την τέχνη της υποκριτικής και του να υποδύεσαι ένα χαρακτήρα. Ποτέ δεν θα έκανα ένα show «φτιαγμένη ή μεθυσμένη. Κάτω από όλα αυτά, βρίσκονται ο σεξισμός και ο μισογυνισμός, που αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει ίση μεταχείριση, αλλά μας αντιμετωπίζουν ως αιρετικούς όταν βγαίνουμε από τη γραμμή ή σκεφτόμαστε έξω από τα συνηθισμένα. Ο σεξισμός ζει και βασιλεύει, αλλά εγώ ζω για την αγάπη», έγραψε στο Instagram η pop star. Ακριβώς από κάτω, χιλιάδες fans της δήλωσαν αμέσως υποτέλεια και πίστη στην «Βασίλισσα». Διότι, προφανώς, το να τραγουδάς πιωμένος είναι ανεπίτρεπτο, όμως το να κάνεις show την απώλεια και την «διάρρηξη» της σχέσης μητέρας-παιδιού είναι μια καθ’ όλα λογική, αν όχι ευφυής «πράξη» της pop-art…

madonna2

Ο ROCCO KAI H ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

Ακόμα κι έτσι, κανείς δεν μπορεί να πει πως το θέμα εξαντλείται στο επίπεδο του show. Η απόφαση του Rocco να μετακομίσει στο Λονδίνο για να ζήσει με τον πατέρα του και τη μητριά του, Jacqui Ainsley, καθώς και το γεγονός πως το δικαστήριο, σε πρώτη φάση, αποφάνθηκε υπέρ του Guy Ritchie, έχει κάνει έξαλλη τη «βασίλισσα της pop». Μάλιστα, κύκλοι από το περιβάλλον της «διαρρέουν» πως, όταν το έμαθε, έβρισε άσχημα τον Ritchie και ορκίστηκε ότι «αυτός ο γιος της σκύλας θα μου το πληρώσει».

Παρόλα αυτά, στο δικαστήριο, ο δικηγόρος της Madonna εμφανίστηκε εξόχως συμβιβαστικός, λέγοντας πως το μόνο που απασχολεί την πελάτισσά του είναι «να βρεθεί ένας τρόπος να συναντηθεί η οικογένεια, ώστε να μπορέσει να επουλώσει τις πληγές που δέχτηκε στο σώμα της αυτούς τους τελευταίους μήνες…» – οι διακοπές του Πάσχα, θα ήταν μια ιδανική ευκαιρία γι’ αυτό.

madonna5

Προς το παρόν, η Madonna επιδιώκει να προωθήσει μια συμφωνία με τον πρώην της που θα της επιτρέπει όχι μόνο να μπορεί να έχει τακτική επαφή με τον γιο της, αλλά και λόγο στα σοβαρά ζητήματα που τον αφορούν, τη διατροφή, το μεγάλωμα, την εκπαίδευση και την ασφάλειά του – επιμένει, δε,  πως σε κάθε περίπτωση, ο Rocco πρέπει να συνοδεύεται από τους σωματοφύλακές του όποτε βγαίνει έξω.

Η  «βασίλισσα pop» θα συγκεντρώσει όλα αυτά τα αιτήματα στον φάκελο που θα καταθέσει σε δικαστήριο της Νέας Υόρκης και ο Richie υποχρεούται να απαντήσει μέχρι τις 2 Μαΐου. Σε περίπτωση που, παρόλα αυτά, δεν αποκατασταθεί η επικοινωνία της Madonna με το γιό της ή δεν γίνουν δεκτές οι απαιτήσεις της, οι δύο πλευρές θα συναντηθούν πάλι στην αίθουσα του δικαστηρίου την 1η Ιουνίου, οπότε ένας δικαστής θα αποφανθεί οριστικά για το ζήτημα της επιμέλειας. Μέχρι τότε, η Madge θα μπορεί να κλαίει για τον Rocco πάνω στη σκηνή και να παριστάνει πως δεν τη νοιάζει. Είτε έτσι, είτε αλλιώς, the show must go on…

Πηγή : Περιοδικό Down Town, τεύχος 488

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *