Mary Katranzou: The fashion crown

Mary Katranzou: The fashion crown

Mary Katranzou: The fashion crown

Η «βασίλισσα των prints» έκλεισε 10 χρόνια στο χώρο της μόδας τον Σεπτέμβριο. Η Vogue την αποθέωσε για το εκπληκτικό fashion show της στο Λονδίνο, με αφορμή αυτό, εξαίροντας την τόλμη αλλά και το δημιουργικό της ταλέντο. Δύο χαρακτηριστικά που μοιράζεται με τις γυναίκες μέσα από τις fashion δημιουργίες της.

Από την Κούλα Θεμιστοκλέους

Δεν μοιάζει με καμία άλλη στυλιζαρισμένη προσωπικότητα της μόδας. Mοιάζει περισσότερο με το κορίτσι της διπλανής πόρτας. Μακριά καστανά μαλλιά, ελαφρώς oversized σιλουέτα ντυμένη σχεδόν πάντα στα μαύρα και χαμηλά τακούνια. Τίποτα στην εξωτερική της εμφάνιση δεν μαρτυρά ότι είναι μία fashion designer.

Το ταλέντο της όμως όπως η ίδια απέδειξε -και ας είναι μόλις 35- είναι χαρισματικό.

«Πριν από δέκα χρόνια, ενώ η Lehman Brothers συντριβόταν και ο κόσμος βυθιζόταν στην οικονομική κρίση, η Μαίρη Κατράντζου τόλμησε να βγάλει το κεφάλι της στο παραπέτο της μόδας και να παρουσιάσει μια μικρή ράγα από φορέματα με ψηφιακά τυπωμένα κοσμήματα στο μπροστινό τους μέρος. Κόντρα σε όλες τις πιθανότητες εν μέσω ενός τόσο δύσκολου οικονομικού κλίματος, οι διεθνείς αγοραστές λάτρεψαν τη συλλογή της και το ρίσκο που πήρε της βγήκε σε καλό» γράφει μεταξύ άλλων σε ένα εκτενές άρθρο της η Vogue για την Ελληνίδα σχεδιάστρια Mαίρη Κατράντζου.

ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟ DNA
Γεννήθηκε το 1983 στην Αθήνα από μητέρα διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων και πατέρα έναν από τους σημαντικότερους κατασκευαστές και εμπόρους αθλητικών ειδών στην Ελλάδα. Οι επαγγελματικές δραστηριότητες των γονιών της φαίνεται ότι επηρέασαν την ίδια έμμεσα. «Νομίζω δεν αντιλαμβανόμαστε πόση έντονη είναι η επιρροή των γονιών μας και πώς σχηματίζουμε μια αισθητική βάσει αυτού από πολύ μικροί» είχε πει σε συνέντευξή της πρόσφατα.

Η μόδα δεν ήταν η πρώτη επιλογή καριέρας, γιατί ο πατέρας της δεν το θεωρούσε ως πτυχίο πανεπιστημίου. Έτσι σπούδασε για ένα χρόνο αρχιτεκτονική στο Rhode Island School of Design στη Νέα Υόρκη, σπουδές που της άνοιξαν τον δρόμο για την αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων. Στην πορεία πήγε στο Cenrtral St Martins στο πλαίσιο ενός προγράμματος ανταλλαγής αφού αυτή ήταν και η κρυφή της επιθυμία. Έκανε surface design που την οδήγησε στο μεταπτυχιακό της με θέμα τη μόδα.

Αρχικά συνεργάστηκε με την Sophia Kokosalaki και τον Bill Blass. Ποτέ δεν σχεδίαζε να ξεκινήσει τη δική της ετικέτα: «Νομίζω ότι οι φιλοδοξίες μας αλλάζουν όταν εργάζεσαι μαζί με ανθρώπους που είναι αποφασισμένοι να ξεκινήσουν τις δικές τους ετικέτες. Σχεδίαζαν συναυλίες και πλήρωναν επιχειρήσεις, υποβάλλοντας αίτηση για χορηγία στο Newgen κτλ. Τότε ήταν που σκέφτηκα ‘γιατί όχι και εγώ;’». H Kατράντζου γίνεται ο αποδέκτης του προγράμματος χορηγίας Newgen του British Fashion Council για έξι σεζόν από το 2009 μέχρι το 2011.

ΟΛΑ ΑΡΧΙΣΑΝ…
Το 2008 όταν η Μαίρη Κατράντζου έκανε αίσθηση στον κόσμο της μόδας ανοίγοντας το show των αποφοίτων του Martins με μία συλλογή που είχε ως θέμα της τολμηρά prints από υπερμεγέθη κοσμήματα πάνω σε μαύρα φορέματα τα οποία δημιουργούσαν την ψευδαίσθηση ότι φορούσες γιγάντια αξεσουάρ. Αυτό το show ήταν που σημάδεψε το προσωπικό της στυλ.

Και ενώ είχε προσελκύσει την προσοχή από την αρχή, ήταν η συλλογή της για την άνοιξη/καλοκαίρι 2011, με τις φούστες λαμπατέρ, που την έβαλαν πραγματικά στο χάρτη της μόδας και έκαναν τη δική της μία από τις απαραίτητες ετικέτες της London Fashion Week από τότε.


Από τότε κοιτάζοντας ξεκάθαρα το μέλλον η σχεδιάστρια συνεχίζει δυναμικά την ανοδική της πορεία κερδίζοντας μάλιστα μια σειρά βραβείων ανάμεσά τους τα Swiss Textiles Award το 2010 και στα βρετανικά βραβεία μόδας το 2011 ως αναδυόμενο ταλέντο για τη Ready-to-Wear της συλλογή.

ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Η Κατράντζου συνεργάστηκε με το λονδρέζικο πολυκατάστημα Topshop για τρεις συλλογές, όπως και με τον πολυτελή οίκο Longchamp σε μια συλλογή τσαντών. Τον Ιούνιο 2011 με τον καλλιτέχνη Pablo Bronstein σχεδιάζει κοστούμια για μια έκθεση στην οποία ο Pablo χρησιμοποίησε διαφορετικές μορφές των ΜΜΕ για την εικονογράφηση των signature αρχιτεκτονικών του έργων συμπεριλαμβανομένου του χορού.

Δημιούργησε επίσης τα κοστούμια για το μπαλέτο της Νέας Υόρκης για τον χορογράφο Justin Peck και την Opera de Paris. Το ίδιο έγινε και με την Adidas και πιο πρόσφατα η Victoria’s Secret αποκάλυψε τη συνεργασία της σε μία σειρά εσωρούχων διά χειρός Μαίρης Κατράντζου.

ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ
Η Κατράντζου συμπλήρωσε τον Σεπτέμβριο 10 χρόνια καριέρας στο χώρο της μόδας και ας είναι μόνο 35 χρόνων. «Αυτά τα δέκα χρόνια ήταν δύσκολα, αλλά µου χάρισαν ένα υπέροχο ταξίδι δημιουργίας» δήλωσε η ίδια λίγο πριν την έναρξη του show της στην εβδομάδα μόδας του Λονδίνου για τη σεζόν άνοιξη/καλοκαίρι 2019 που είχε επετειακό χαρακτήρα. Ένα show με πέντε θεµατικές ενότητες αντλώντας έμπνευση από -στάμπες, έντομα, μπουκάλια αρωμάτων, κοσμήματα, τέχνη- η συλλογή ρούχων της ήταν ένα πολυσυλλεκτικό παζλ όπου κάθε κομμάτι ήταν και ένα μικρό έργο τέχνης. Τολμηρές φόρμες, ανατρεπτικοί συνδυασμοί υλικών, κεντήματα, κρύσταλλα και εντυπωσιακοί όγκοι έδεσαν αρμονικά προσφέροντας στο κοινό μια εικαστική πανδαισία έξω από τα όρια που για μία ακόμη φορά προκάλεσε τα διθυραμβικά σχόλια των κριτικών μόδας. Τα παπούτσια έφεραν την υπογραφή του Jimmy Choo, ενώ ο Stephen Jones επιμελήθηκε τα καπέλα. Στα highlights του σόου συγκαταλέγεται και η μουσική του επένδυση, με την υπογραφή του Βαγγέλη Παπαθανασίου.

 

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ…
Το διάσημο brand εσωρούχων Victoria’s Secret συνεργάστηκε με την Ελληνίδα σχεδιάστρια για τη δημιουργία μιας capsule συλλογής για τη γραμμή Pink, που έγινε στις 8 Νοεμβρίου στη Νέα Υόρκη. Τα σχέδια περιλάμβαναν μεταξύ άλλων σέξι, πολύχρωμα εσώρουχα, άνετες πιτζάμες και αθλητικά κολάν. «Ήθελα η συλλογή να είναι πολύχρωμη και δυνατή. Έχει σχεδιαστεί για να παροτρύνει τις γυναίκες να διασκεδάζουν με τα εσώρουχά τους και να νιώθουν ελεύθερες να εξερευνήσουν τα σχέδια και το χρώμα σαν να ήταν το δεύτερο δέρμα τους», λέει η Μαίρη Κατράντζου. Όπως εξηγεί, ενώ όλα τα κομμάτια μπορούν να φορεθούν ως εσώρουχα, ταυτόχρονα δίνουν την δυνατότητα «να σταθούν και ως κανονικά ρούχα, οπότε όλα τα υφάσματα έχουν διπλό σκοπό».

Πηγή : Περιοδικό Omikron, τεύχος 272

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *