Παντελής Παντελίδης: Ένας χρόνος από το θάνατο του

Παντελής Παντελίδης: Ένας χρόνος από το θάνατο του

Παντελής Παντελίδης: Ένας χρόνος από το θάνατο του

«ΣΟΚ! Νεκρός ο Παντελίδης σε τραγικό τροχαίο» – επτά λέξεις, ο τυπικός πρόλογος στις αναρτήσεις σε social media και στα έκτακτα δελτία, που πριν από ένα χρόνο «ούρλιαζαν» για τον θάνατό του Παντελή. Δώδεκα μήνες αργότερα, το «σοκ» απορροφήθηκε, αλλά η τραγωδία έμεινε. Και μια άλλη, χειρότερη, στήθηκε πάνω στα συντρίμμια της ζωής του.

Της Κάλλιας Καστάνη

Το πρόσφατο, πολυφορτωμένο με οσκαρικές υποψηφιότητες «La La Land» είναι ένα υπέροχο love story, μ’ ένα απροσδόκητο, αμφιλεγόμενο φινάλε: οι δύο εραστές, ο Sebastian και η Μia, χωρίζουν. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη Damien Chazelle, αυτό είναι ίσως το πιο ρομαντικό κομμάτι της ταινίας: το ότι, εν τέλει, διηγείται μια ιστορία αγάπης, μεγαλύτερη από τους ήρωες. Γιατί, ακόμα κι όταν η σχέση των δύο τελειώνει άδοξα, ο ρομαντικός τους έρωτας συνεχίζει να ζει κάπου αλλού, σε ένα άλλο, παράλληλο, σύμπαν. Αλώβητος, άφθαρτος, λουσμένος στη λάμψη των «και αν δεν, μήπως» και στα «αν όλα ήταν αλλιώς, τότε». Τι μένει, λοιπόν, στο φινάλε; Το μεγαλείο της εκκρεμότητας και δύο μυθικοί εραστές, για πάντα ιδανικοί. Ο Sebastian και η Mia, ο Rick και η Ilsa, στην «Καζαμπλάνκα». Ρομαντικά, λαμπερά κινηματογραφικά είδωλα, αστραφτερά, αλέκιαστα, όπως όλα εκείνα των stars, που «έφυγαν» νέοι. Της Μarilyn, του Dean, του Μοrrison, της Αmy, της Diana, της πρόωρα χαμένης «παρέας» του Club 27. Του Σιδηρόπουλου και της Γώγου. Των «ονειροπόλων» «ιδανικών αυτόχειρων», των «καταραμένων», των «ασυμβίβαστων», αυτών που ένας απροσδόκητος θάνατος, τους έστεψε με το τραγικό. Με αιώνια νιότη και με αιώνια δόξα.

Τηρουμένων των αναλογιών και ο Παντελής  Παντελίδης ανήκει πια σε αυτή την παρέα. Δεν το θέλησε, δεν το επέλεξε. Σίγουρα, αν του δινόταν η ευκαιρία να διαλέξει, θα προτιμούσε μια απλή, ανώνυμη ζωή, από τις δάφνες του νεκρού ειδώλου. Κι ωστόσο, γεγονός είναι πως, ένα χρόνο μετά το τραγικό «φευγιό» του, η μνήμη του είναι ζωντανή, εσαεί παρούσα – στις καρδιές και στις κουβέντες των αγαπημένων του. Στα ραδιόφωνα, στα charts, στα ενεργά fan clubs του. Στα τραγούδια του, σε μνημόσυνα, σε φωτογραφίες, αναμνηστικά και αφιερώματα, λουσμένα σε πικρά δάκρυα. Σε αναρτήσεις στα social media, σε χαρτάκια, λουλούδια και σημειώματα που φυλλοροούν θλίψη: «Α, ρε Παντέλο! Λείπεις…». Είναι μια μνήμη οργισμένη, «αδικαίωτη», στοιχειωμένη από τα ερωτηματικά που στοιχίζονται πίσω από την τελευταία πράξη της ζωής του – τι; πού; πώς; ποιος; Πολλαπλασιασμένη, στους καθρέφτες που στήθηκαν γύρω από ‘κείνο το μοιραίο πρωινό της 18ης Φεβρουαρίου 2016. Το τελευταίο του πρωινό. Ημέρα Πέμπτη, ώρα 8.20 το πρωί…

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΟΜΕΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ

Το χρονικό του «συμβάντος», έχει δοθεί πολλές φορές στον Τύπο, με λεπτομέρειες. Ξέρουμε πως εκείνο το πρωί -το πρωί της ημέρας της πρεμιέρας του- ο Παντελής, βρέθηκε στο αμάξι, μετά από μια νύχτα «σπάταλη». Είχε πιει αρκετά, είχε παίξει χαρτιά, είχε χάσει. Ήταν ξάγρυπνος, κουρασμένος, πιθανόν μεθυσμένος. Ξεκίνησε από μια παράνομη χαρτοπαικτική λέσχη, σε ένα διαμέρισμα κάπου κοντά στο Γκολφ της Γλυφάδας, για να πάει στο καμαρίνι του στο «Teatro», στις Τζιτζιφιές, να κοιμηθεί. Στο αυτοκίνητο του, ένα θηριώδες Mercedes ML επέβαιναν, εκτός από τον ίδιο και δύο κοπέλες, δύο φίλες του: η 31χρονη Μίνα Αρναούτη και η 21χρονη Φρόσω Κυριάκου – μέχρι στιγμής, είναι αδιευκρίνιστο ποιος ή ποια οδηγούσε. Περιέργως, ο/η οδηγός αποφάσισε να βγει στη Βουλιαγμένης από την αερογέφυρα, στο ύψος του παλιού αεροδρομίου, με κατεύθυνση προς Αθήνα. Έτρεχε. Στη στροφή, έχασε τον έλεγχο. Το SUV προσέκρουσε με δύναμη στο πλευρικό κράσπεδο και τις προστατευτικές μπάρες και ανετράπη. Τα σίδερα κόπηκαν, τραυμάτισαν θανάσιμα τον Παντελή στο κεφάλι. Σκοτώθηκε ακαριαία. Η Μίνα τραυματίστηκε σοβαρά στα πάνω και στα κάτω άκρα – πέρασε αρκετές ώρες στο χειρουργείο του Ευαγγελισμού και μετά μέρες στην εντατική, μέχρι να διαφύγει τον κίνδυνο. Η Φρόσω τη «γλίτωσε» με ένα κάταγμα στον δεξί ώμο.

Το πιο κρίσιμο ερώτημα -κρίσιμο για την απόδοση ευθύνης, και, ενδεχομένως την καταβολή αποζημιώσεων- είναι ένα: ποιος οδηγούσε το μοιραίο τζιπ; Στην παρούσα φάση έρευνας της προανάκρισης, η εισαγγελική έρευνα στρέφεται κατ’ ανάγκη, σε δύο κατευθύνσεις: το διαθέσιμο αποδεικτικό υλικό (σ.σ. τα πορίσματα των εμπειρογνωμόνων και τις γνώμες των ειδικών για τη «διασπορά» του DNA μέσα στο αυτοκίνητο) και τις μαρτυρίες των αυτοπτών μαρτύρων που βρέθηκαν στον τόπο του δυστυχήματος.

Το ογκώδες πόρισμα-έκθεση των πραγματογνωμόνων της Τροχαίας, που δόθηκε στη δημοσιότητα, μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, ήταν σαφές: ο οδηγός έτρεχε. Το κοντέρ της Mercedes έδειχνε ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα. Δεν υπήρχαν πουθενά ίχνη φρεναρίσματος, το όχημα έφυγε από το δρόμο χωρίς να υπάρξει κάποια παρεμβολή άλλου αυτοκινήτου. Ως αιτία καταγράφεται ο ανθρώπινος παράγοντας και όχι κάποια μηχανική βλάβη ή κατασκευαστικό λάθος του δρόμου. Τα ελαστικά του αυτοκινήτου, αναφέρουν οι πραγματογνώμονες που μίλησαν στο «Down Town», ήταν σε καλή κατάσταση. Και καταλήγουν: «Τα πιθανά αίτια που προκάλεσαν την εκτροπή από την κανονική πορεία του οχήματος κατά την άποψή μας ήταν τα ακόλουθα: 1) Κάποιο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον οδηγό, όπως ξαφνικό πρόβλημα υγείας, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτικό επεισόδιο, κατανάλωση ποσότητας αλκοόλ, χρήση απαγορευμένων ουσιών, 2) Κόπωση ή υπνηλία του οδηγού, στιγμιαία απόσπαση προσοχής, όπως κινητό τηλέφωνο, τυχόν ακατάλληλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός».

Όπως φαίνεται, η πρόσκρουση του μαύρου SUV με το στηθαίο και τις μπαριέρες έγινε πλευρικά – άλλωστε, το όχημα υπέστη ζημιές μόνο στη δεξιά πλευρά. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκε ο δεξιός πλευρικός αερόσακος και οι αερόσακοι τύπου «κουρτίνας» στη θέση του συνοδηγού, όπου, μάλιστα, πάνω δεξιά -δηλαδή στην αντίθετη πλευρά από ‘κείνη του οδηγού- βρέθηκαν και ίχνη αίματος του Παντελή. Αντίθετα, δείγμα DNA της 21χρονης Φρόσως Κυριάκου (η οποία υποστηρίζει πως ήταν συνοδηγός), βρέθηκε στην κολώνα του οδηγού. «Αυτό, από μόνο του, θα μπορούσε να είναι ένα στοιχείο καθοριστικό για την ταυτότητα του οδηγού. Αλλά μπορεί και όχι, εφόσον και ο απεγκλωβισμός της Φρόσως έγινε από τη θέση του οδηγού, άρα ίσως το DNA της να βρέθηκε εκεί, γι’ αυτό τον λόγο. Σε κάθε περίπτωση, ο θάνατος του Παντελή Παντελίδη δεν προκλήθηκε από τη σύγκρουση, αλλά από τις διαβρωμένες φονικές μπαριέρες που έσπασαν και διαπέρασαν το όχημα, από την ηλιοροφή», λέει στο «Down Town» άνθρωπος που έχει ερευνήσει σε βάθος την υπόθεση, αλλά προς το παρόν δεν θέλει να μιλήσει επώνυμα για το θέμα.

Μια δεύτερη μεταλλική βέργα «τρύπησε» το μαύρο Mercedes ML και τραυμάτισε σοβαρά τη Μίνα Αρναούτη, στο πίσω κάθισμα, η οποία, φορούσε ζώνη. Αντίθετα, ούτε ο οδηγός, ούτε ο/η συνοδηγός του μαύρου SUV φορούσαν ζώνες ασφαλείας – και οι δύο βρέθηκαν «πατημένες» για να μη χτυπούν τα προειδοποιητικά alarm.

Νεότερες έρευνες, από έξι πραγματογνώμονες που εξέτασαν το μοιραίο τζιπ για λογαριασμό της οικογένειας του τραγουδιστή κάνουν λόγο για DNA γυναίκας στη θέση του οδηγού. Ειδικότερα, ο γενετιστής-μοριακός βιολόγος, Γιώργος Φιτσιάλος υποστηρίζει πως «στη θέση του συνοδηγού έχουν γίνει πολλές δειγματοληψίες και σε όλες το μόνο γενετικό υλικό που ανιχνεύεται είναι του Παντελή Παντελίδη και όχι γυναίκας, είτε είναι στο παράθυρο, είτε είναι στο κάθισμα, είτε στον υπόλοιπο περιβάλλοντα χώρο. Δεν υπάρχει γενετικό υλικό άλλου προσώπου στη θέση του συνοδηγού». Όσο για τις δειγματοληψίες στο τιμόνι, φαίνεται πως «στις δύο δειγματοληψίες που είχαν επιθηλιακά κύτταρα, τα οποία μας δείχνουν ποιος είχε έρθει σε επαφή με το τιμόνι εκείνη την περίοδο, βρίσκουμε πράγματι και δεύτερο άτομο, πέρα από τον Παντελίδη».

«Σε πληροφορώ πως καμία μπάρα από αυτές που εισήλθαν στο αυτοκίνητο, δεν πέρασε από το κάθισμα του οδηγού», υποστήριξε ο δικηγόρος της οικογένειας, Χαράλαμπος Λυκούδης, στον δημοσιογράφο Νίκο Γεωργιάδη «Εάν ήταν ο Παντελής στη θέση του οδηγού, θα είχε σωθεί».

Κρίσιμη, για τον προσδιορισμό της ταυτότητας του οδηγού, είναι και η κατάθεση του προϊσταμένου της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Αθηνών, Δρ. Φίλιππου Κουτσάφτη, ο οποίος υποστηρίζει: «Πιστεύω την ώρα του θανατηφόρου τραυματισμού του Παντελή Παντελίδη -και το τονίζω αυτό- ο ίδιος βρισκόταν από τη δεξιά μεριά, αυτή του συνοδηγού. Στις φωτογραφίες από το εσωτερικό του τζιπ φαίνονται αίματα στον δεξιό πλαϊνό αερόσακο. Βέβαια, αφού εκεί χτυπήθηκε ο άνθρωπος. Το σίδερο τον είχε διαπεράσει στη δεξιά πλευρά του λαιμού, προς τα δεξιά. Η μπάρα αυτή μπήκε άκρα δεξιά. Δεν θα μπορούσε να συμβεί αυτό αν το παιδί ήταν στη θέση του οδηγού». Και ακόμα: «O θάνατός του ήταν σχεδόν ακαριαίος, δεν το συζητάμε. Ήταν πολύ βαριές οι κακώσεις. Δεν είχε τραύματα μόνο στο λαιμό, αλλά και στο κεφάλι που και εκεί ήταν στη δεξιά πλευρά».

Είναι άλλη μια δήλωση-βόμβα, που ανατρέπει τη μέχρι σήμερα κοινή πεποίθηση – ενισχυμένη από τις αρχικές καταθέσεις των αξιωματικών της Τροχαίας Ελληνικού, των αυτοπτών μαρτύρων, αλλά και  διασωστών της Πυροσβεστικής πως οδηγός του μοιραίου SUV ήταν ο Παντελής Παντελίδης. Αρχικά, μάλιστα, είχε γραφτεί ότι τα πόδια του ήταν σφηνωμένα στη θέση του οδηγού και το σώμα του είχε γείρει δεξιά πάνω στο λεβιέ των ταχυτήτων – σαν να είχε λιποθυμήσει. Ή σαν να κοιμόταν.

Το  δεύτερο ζήτημα που μένει, ωστόσο, να διευκρινισθεί είναι το τι ακριβώς συνέβη τις ώρες που προηγήθηκαν, πριν την επιβίβαση των τριών στο αυτοκίνητο. Τι μεσολάβησε από τις 7.45 -την ώρα που σύμφωνα με μαρτυρίες έφυγαν από τη λέσχη- μέχρι τις 8.20 που τα κορμιά τους βρέθηκαν κουβάρι, μέσα σε βουνό από λιωμένες λαμαρίνες. Ένα περίεργο, «κενό», διάστημα αποτελούμενο από γεγονότα και «γεγονότα»…

Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ

Εδώ και ένα χρόνο, στο παρασκήνιο της ιστορίας, των εκτιμήσεων και των πορισμάτων, εκεί, στο βολικό ημίφως των social media μαίνεται ένας άλλος άτυπος, ακήρυχτος πόλεμος: αυτός της «πλευράς» Παντελίδη με τα δύο κορίτσια που εμπλέκονται στο δυστύχημα – ιδίως με τη Μίνα Αρναούτη (η Φρόσω Κυριάκου, εδώ και καιρό, έχει κλείσει τους λογαριασμούς της). Οργισμένη, με ψυχισμό τραυματισμένο από αλλεπάλληλα χειρουργεία -έξι ή επτά τον αριθμό μέχρι σήμερα- η πρώτη, μοιάζει να έχει τον έλεγχο. Στις αναρτήσεις της, πια στα social media, τα βάζει ξεκάθαρα με την οικογένεια του Παντελή, με προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Π.χ. την Τρίτη 10 Ιανουαρίου, γράφει στο Facebook: «Η υπομονή έχει και τα όριά της! Πληρώνετε δικούς σας ανθρώπους και σας λένε αυτό που θέλετε να πουν. Απλά τα πράγματα! Και λίγα σας λέω! Δε θα καταφέρετε τίποτα, ο δημοσιογράφος ξέρει ότι πουλάει το θέμα και ζει από αυτό ένα χρόνο τώρα! Άλλωστε, το λέει παντού “πουλάει!”. Αντί να βγω να φωνάζω εγώ έχετε στόμα και μιλάτε! Ζώα! Ένα χρόνο ταλαιπωρούμαι και με χτυπάτε! Οδηγούσε εκείνος, σας αρέσει δεν σας αρέσει και θα με αποζημιώσετε μέχρι τελευταίας γρατζουνιάς!».

Είναι ένα μόνο δείγμα των «πυρών» που εκτοξεύει η Μίνα, στα οποία η οικογένεια Παντελίδη δεν απαντάει ποτέ. Επιμένει, ωστόσο, στην αρχική γραμμή της: την πίστη της και την πεισματική πρόθεσή της να αποδείξει πως ο Παντελής δεν οδηγούσε το αυτοκίνητο. Για τη μητέρα του 32χρονου, αδικοχαμένου τραγουδιστή, την Αθηνά Παντελίδου, αυτός ο σκοπός είναι πια κάτι σαν σταυροφορία. Όσο για τον αδελφό του Παντελή, τον Τριαντάφυλλο, στη συνέντευξή του, την περασμένη βδομάδα στην εκπομπή «Αυτοψία» στον Alpha Ελλάδος επέμεινε πως «το μόνο που θέλουμε είναι να βγει η αλήθεια και μόνο η αλήθεια. Ευελπιστώ να φτάσουμε εκεί. Πιστεύω ότι υπάρχει δικαιοσύνη. Σύμφωνα με όλα τα ευρήματα κορυφαίων επιστημόνων, όλα τα στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι Παντελής ήταν στη θέση του συνοδηγού. Πιστεύω η ελληνική δικαιοσύνη να κάνει όπως ξέρει τη δουλειά της».

Σε αυτή την περίπτωση, πάντως, η αλήθεια -όποια κι αν είναι- θα είναι μια ακριβή ιστορία. Αν αποδειχθεί, πέραν πάσης αμφιβολίας, πως πίσω από το τιμόνι της Mercedes βρισκόταν ο Παντελής το ποσό που αναμένεται να λάβει ως αρχική αποζημίωση η Μίνα Αρανούτη ξεκινά, σύμφωνα με εκτιμήσεις από τις 100.000 ευρώ. Αν, όμως, αποδειχτεί πως δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας και, εφόσον μπήκε εν γνώσει της σε ένα όχημα του οποίου ο οδηγός ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ, το ποσό της αποζημίωσης, θα μειωθεί κατά 30%. Όσο για τη Φρόσω, η οποία επειδή δεν τραυματίστηκε σοβαρά θα πάρει, πιθανότατα λιγότερα – στη δική της περίπτωση το ποσό δεν θα ξεπερνά τις 20.000 ευρώ. Θεωρείται βέβαιο πως οι δύο κοπέλες θα κινηθούν νομικά κατά της ασφαλιστικής ζητώντας μεγαλύτερη αποζημίωση – αντίστοιχα όμως και η ασφαλιστική έχει το δικαίωμα να κινηθεί νομικά εναντίον της οικογένειας Παντελίδη. Προς το παρόν, η τελευταία, σε μια κίνηση γενναιοδωρίας διατράνωσε την επιθυμία της να εγκαινιάσει ένα Ίδρυμα Παντελή Παντελίδη, για να βοηθάει «ανθρώπους να κάνουν πραγματικότητα το όνειρό τους». Το βέβαιο είναι πως, σε τέτοιους καιρούς, οι υποψήφιοι θα κάνουν ουρά…

«ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ» Ή «ΜΥΘΟΣ» ;

Τραγουδιστής, πολυαγαπημένος, λαϊκός. Ταλαντούχος δημιουργός. Φαινόμενο. Τραγικός ήρωας σε μια ματωμένη τελευταία πράξη, στο έργο που έγραψε για ‘κείνον ένα σκληρός θεός. Νεκρό είδωλο. Τι απ’ όλα ήταν ο Παντελής Παντελίδης;

«Ένα απλό, λαϊκό παιδί» – αυτή είναι η μόνιμη επωδός της οικογένειας, των φίλων του, των ανθρώπων που τον γνώρισαν από κοντά. Ένας απ’ αυτούς, ο Μάκης Πουνέντης: «Ήταν ένα πάρα πολύ σεμνό παιδί – δεν θα ξεχάσω πως, όταν ξεκινούσε, δεν με κοιτούσε στα μάτια, κοιτούσε πάντα χαμηλά. Ήταν πάρα πολύ ταπεινός, είχε απόλυτο σεβασμό, ήξερε τι ήθελε από τη ζωή του. Και το πιο σημαντικό είναι πώς όπως ήταν τότε, ήταν και στην πορεία. Δεν άλλαξε καθόλου. Είχε τους ίδιους φίλους, που είχε στην αρχή. Δεν θέλησε να γίνει σταρ. Αν το σκεφτείς, ο Παντελής Παντελίδης άλλαξε την έννοια του σταρ στην Ελλάδα».

Η ιστορία του Παντελή, ήταν λίγο παραμύθι – όπως όλες οι ιστορίες επιτυχίας που αξίζει να θυμάσαι. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στις γειτονιές της Νέας Ιωνίας. Αγαπούσε την οικογένειά του, είχε αδυναμία στη μάνα του. Του άρεσε η μπάλα – ήθελε να γίνει ποδοσφαιριστής, αλλά μια φυσική αδυναμία, μια υπερτροφία της καρδιάς, τον έστρεψε αλλού. Υπηρέτησε στα καράβια δέκα χρόνια, υπαξιωματικός, στο Πολεμικό Ναυτικό. Μετά τραγουδούσε σε καφετέριες, κλαμπ και μικρά μαγαζιά. Στην κιθάρα του -δώρο του πατέρα του, από τότε που ήταν 12 χρονών- σκάρωνε μόνος του, αυτοδίδακτος, τραγούδια και στιχάκια. Για πίκρες, για χαμένες αγάπες, για ταπείνωση, εγκατάλειψη, για προδοσία και συγχώρεση – μικρούς, ακατέργαστους ύμνους ατόφιας λαϊκής καψούρας. «Δύο πράγματα τον χαρακτήριζαν», θυμάται ο Μάκης Πουνέντης, «πάθος και αυθεντικότητα. Δεν ήθελε να μοιάσει σε κανέναν άλλο, ούτε ήθελε εμείς να βλέπουμε κάποιον άλλον σ’ αυτόν. Ο Παντελής τραγουδούσε την αλήθεια του».

Η αποδοχή που απολάμβανε ο Παντελίδης διεμβόλιζε τόπους, τάξεις, ηλικίες, μόρφωση – τον άκουγαν τα Εξάρχεια, το Κερατσίνι και η Εκάλη εξίσου, τα πιτσιρίκια, οι φοιτητές, οι μοναχικές γυναίκες, οι νοικοκύρηδες, οι γραβατωμένοι wannabes. Και όλοι, αν τους ρωτούσες, θα σου έλεγαν το ίδιο: «ο Παντελής είναι ένας από μας».

«Αυτό που νιώθω είναι ότι ο καθένας ταυτίστηκε με τον Παντελή», δήλωσε ο αδελφός του, Τριαντάφυλλος Παντελίδης, στην συνέντευξή του στην «Αυτοψία». «Άνθρωποι που δεν τον γνώριζαν και δεν τον είχαν δει ποτέ, νιώθουν ότι ήταν αδερφός τους, ξάδερφός τους, θείος τους (…). Ταυτίζονται με το απλό παιδί που από μια γειτονιά της Νέας Ιωνίας, χωρίς να χτυπήσει πόρτες, κατάφερε να φτάσει ψηλά».

Ο αντιστάρ Παντελής Παντελίδης, μπήκε στο star system, ξαφνικά, σκαρφαλωμένος πάνω σε μια υπερταχεία επιτυχίας. Και έφυγε το ίδιο αιφνιδιαστικά, με πάταγο, σε έναν παράδρομο της Βουλιαγμένης, μέσα σε ένα ακριβό αυτοκίνητο, που έγινε λαμαρίνες – σαν ήρωας, μιας ροκ μυθολογίας. Για τη μάνα του, τον πατέρα του, τα αδέρφια του, για όσους αγάπησε και διέσωσε, η απουσία του θα είναι πάντα μια πληγή ανοιχτή. Κι εκείνος, μια ζωή εκκρεμής, ένα τραγούδι ερωτικό που έμεινε μισό. Από ‘κείνα που σκάρωνε ένα αγόρι, λίγο ερασιτεχνικά και άτεχνα, γρατζουνώντας ενήλικους καημούς, στο παιδικό του δωμάτιο. Με μια κιθάρα στο χέρι…

 

 Χάρης Λεμπιδάκης

«Ο φίλος μου, Παντελής Παντελίδης»

Ένα χρόνο μετά το τραγικό γεγονός, ο «άνθρωπος-σκιά» του Παντελή Παντελίδη στη σχέση του με τα media, ο δημοσιογράφος Χάρης Λεμπιδάκης, σπάει τη σιωπή του «για την Κύπρο που τόσο λάτρευε ο Παντελής» και αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της προσωπικότητας του τραγουδιστή.

 

Tου Αλέξανδρου Πρίφτη

Σε λίγες μέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος χωρίς τον Παντελή. Πώς είσαι ψυχολογικά;

Πέρασε κιόλας ένας χρόνος, αλλά κανένας μας δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει και να δεχτεί το γεγονός. Από εκεί και πέρα, η ζωή έχει πολλά σκαμπανεβάσματα και εξελίξεις που κανείς δεν μπορεί να ορίσει. Είναι ένα συμβάν που, εγώ προσωπικά, δεν το έχω δεχτεί, γιατί ο Παντελής δεν έχει φύγει από δίπλα μας. Με την έννοια ότι υπάρχουν τα τραγούδια του, το Facebook, που το λειτουργεί η οικογένειά του, κι έτσι υπάρχει τρόπος επικοινωνίας. Μετά από ένα χρόνο που συμπληρώνεται από τον θάνατό του, όπως κι αν ακουστεί, ο Παντελής συνεχίζει και κάνει καριέρα! Συνεχίζει να έχει την αποδοχή του κόσμου, κι ακόμα περισσότερο όσο βγαίνουν κομμάτια.

Μπήκες ποτέ στη διαδικασία να ενημερώνεσαι για την εξέλιξη της υπόθεσής αυτής; Να ψάχνεις, να ρωτάς για να μάθεις ποια είναι τελικά η αλήθεια;

Εγώ είμαι δημοσιογράφος κι έχω το site «newspistol.gr», που πάει εξαιρετικά καλά σε επισκεψιμότητα -και στην Κύπρο- το οποίο δημιούργησα μαζί με τον Παντελή. Δική του ιδέα ήταν να το κάνω, πριν από 4-5 χρόνια. Μια μέρα, θυμάμαι, μου είπε «γιατί δεν κάνεις κι εσύ ένα site, να ενημερώνεται ο κόσμος, να “περνάμε” επίσης σ’ αυτό όλα αυτά που κάνουμε στο μαγαζί και να ανεβάζεις βίντεο;». Από εκεί και πέρα, όμως, προσπάθησα να μείνω αμέτοχος από το θέμα, αλλά και τη δικαίωση που ζητά η οικογένεια. Ωστόσο, δεν είναι εύκολο – γιατί θα πρέπει να αναπαράγεις όλα αυτά που γράφονται από συναδέλφους σου και θα αναγκαστείς να σχολιάσεις και όλα αυτά που έχουν πει οι κοπέλες και η οικογένεια του Παντελή. Εγώ εύχομαι η αλήθεια να λάμψει! Δεν ξέρω αν η υπόθεση αυτή θα οδηγηθεί στα δικαστήρια, πάντως πρέπει να υπάρξει δικαίωση για όλες τις πλευρές και να μάθει ο κόσμος που αγάπησε τον Παντελή, τι έγινε το πρωινό της 18ης Φεβρουαρίου.

Εσύ πιστεύεις ότι, ίσως, κάπου, χάθηκε το μέτρο μετά το τραγικό συμβάν;

Νομίζω ότι το μέτρο χάθηκε από όλες τις πλευρές. Και από τους εμπλεκόμενους. Η οικογένεια του Παντελή είχε τα δίκια της, στο να βγαίνει και να απαντάει σε κάποια δημοσιεύματα, τα οποία έλεγε ότι ήταν ανακριβή, αλλά και οι κοπέλες ένιωσαν με τα βέλη και τις επιθέσεις που δέχτηκαν ότι πρέπει να απαντήσουν με πολύ έντονο ύφος. Κι αυτό δεν άρεσε στους θαυμαστές του Παντελή. Το μέτρο, όμως, χάθηκε και από τους δημοσιογράφους: η υπερβολή στο να «πουλήσουν» αυτό το θέμα – βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Δεν περίμενα, πάντως, ένα χρόνο μετά να υπάρχει τόσο μεγάλη τηλεθέαση στις εκπομπές που ασχολούνται με το θέμα και να υπάρχει τόσο ενδιαφέρον ακόμα από τα blogs και τα sites. Όποτε γράψεις κάτι για τον Παντελή, γίνεται ρεκόρ «χτυπημάτων». Άρα το μέτρο χάθηκε από όλους. Και πιστεύω ότι η υπόθεση αυτή θα συνεχίσει να μας απασχολεί για αρκετούς μήνες ακόμα…

Σήμερα, έχεις επαφή με την οικογένεια του Παντελή;

Έχω αποφασίσει να κρατήσω μία απόσταση. Αυτή τη στιγμή η οικογένεια, μπορεί επάνω στον πόνο και στο πένθος της -ειδικά τώρα που συμπληρώνεται ένας χρόνος από την απώλεια του Παντελή- να θεωρήσει ότι πλησιάζεις για άλλους λόγους. Και δεν θέλω κατ’ ουδένα λόγο να πιστέψουν ότι τους πλησιάζω για να μάθω κάτι ή για να μεταφέρω κάποιο νέο! Επειδή έχω και τη δημοσιογραφική μου ιδιότητα, οφείλω να είμαι προσεκτικός και να μην παρεξηγηθώ. Πάντα με την οικογένεια -και την κυρία Αθηνά, αλλά και τον κύριο Σταύρο, τους γονείς του- οι σχέσεις μου ήταν τόσο όσο. Αυτές που έπρεπε. Είχαμε μία άκρως επαγγελματική σχέση. Μαθαίνανε όλα αυτά που γινόντουσαν με τον Παντελή, όταν δεν ερχόντουσαν στο μαγαζί, και ήταν ενήμεροι για τυχόν προβλήματα που μπορούσαν να προκύψουν επάνω στη δουλειά. Άρα εδώ και 4-5 μήνες, έχω κρατήσει μία απόσταση. Και η απόφασή μου αυτή ήταν συνειδητή.

Μέχρι και την τελευταία σας επαφή, η οικογένεια είχε συνέλθει κάπως μετά το τραγικό γεγονός; Είχε συμβιβαστεί με τον χαμό του παιδιού τους;

Όχι, σε καμία περίπτωση! Όσο περνάει ο καιρός, ειδικά η μητέρα του Παντελή, ξεσπά. Επειδή δεν έχει μάθει την αλήθεια κι έχει πολλές απορίες, όλο αυτό της προκαλεί μεγαλύτερη οργή! Δεν μπορεί να συνέλθει εύκολα μία οικογένεια από μία τέτοια απώλεια.

Ο Παντελής είχε μεγάλο κοινό και στην Κύπρο. Θεωρείς ότι έφυγε πικραμένος, μετά τις αντιδράσεις για το τραγούδι που είχε γράψει και το οποίο αναφερόταν στο νησί;

Ναι, σίγουρα. Πικράθηκε πολύ! Το τελευταίο Live που έκανε ήταν στην Κύπρο. Όση χαρά είχε γι’ αυτό το κομμάτι, να το μοιραστεί με τους φίλους του στην Κύπρο, τόσο ξινό του βγήκε με την άδικη κριτική που δέχτηκε από τηλεοπτικές εκπομπές στην Κύπρο κι από συγκεκριμένο κανάλι στην Ελλάδα. Αυτό τον κατέβαλε ψυχολογικά κι όλοι εμείς προσπαθούσαμε να τον πείσουμε ότι αυτό έγινε και τελείωσε! Απέσυρε το κομμάτι κι έπρεπε να επικεντρωθεί στην πρεμιέρα του.

Σου εξέφρασε την απογοήτευσή του;

Ναι. Γιατί δεν μπορούσε να καταλάβει για ποιο λόγο είχε γίνει αυτός ο χαμός. Εγώ τον ενημέρωσα γι’ αυτά που ειπώθηκαν στις τηλεοπτικές εκπομπές και ένιωσα την πικρία του. Δεν κατάλαβε πόσο άδικος μπορεί να γίνει ο μιντιακός χώρος με ένα παιδί που πήγε για να διασκεδάσει τον κόσμο. Στο live του στην Κύπρο, ο Παντελής, έπρεπε να τραγουδήσει 2,5 ώρες και έμεινε στη σκηνή 4 ώρες. Πραγματικά κι εγώ απόρησα για την άνανδρη επίθεση που δέχτηκε. Αλλά αυτό τον οδήγησε στο να κλειστεί στον εαυτό του και να μη μιλάει σε κανέναν.

Επειδή είσαι, όμως, κι εσύ δημοσιογράφος, δεν προσπάθησες να του εξηγήσεις ότι συμβαίνουν κι αυτά στον χώρο;

Εγώ πάντα ήμουν δίπλα του ο «αυστηρός» της υπόθεσης. Δεν ήμουν ποτέ αυλικός του Παντελή, δεν του χρύσωνα το χάπι, ούτε του χάιδευα τα αφτιά. Του έλεγα τα πράγματα ως έχουν. Πάντα του έλεγα να προσέχει πώς ντύνεται, να φροντίζει την εικόνα του, να προσέχει τι λέει. Ο Παντελής άκουγε τους πάντες. Μας άκουγε όλους! Όμως, στο τέλος έκανε το δικό του. Εκείνη τη στιγμή δεν έλεγε κάτι, όμως, μετά έκανε το δικό του.

Τι θυμάσαι από την τελευταία φορά που βρεθήκατε;

…Ήταν στην πρόβα, στο «Teatro», με τη Δέσποινα Βανδή και τον Κώστα Μαρτάκη. Θυμάμαι αυτό που κάναμε πάντα. Ήμασταν στο καμαρίνι, μας έπαιζε στην κιθάρα τα κομμάτια του… Βλέπαμε ποδόσφαιρο, φάγαμε, γελούσαμε… Τον είχαμε αποφορτίσει από το θέμα της Κύπρου. Εγώ έφυγα κατά τις 2.00 η ώρα από το μαγαζί και υποτίθεται ότι θα τα λέγαμε την επόμενη μέρα το μεσημέρι. Δυστυχώς, ακολούθησαν άλλα πράγματα…

Αλήθεια, θυμάσαι πώς γνωριστήκατε, Χάρη;

Γνωριστήκαμε στην πρώτη του επαγγελματική δουλειά που έκανε στο «Teatro». Με κάλεσε ο Βασίλης Καρράς στο καμαρίνι του και, μαζί με τον Κώστα Μπερτάκη, τον επιχειρηματία, μου ζήτησαν να αναλάβω και τον Παντελή Παντελίδη, εκτός από τις δημόσιες σχέσεις του μαγαζιού. Όταν πρωτοσυναντήθηκα με τον Παντελή, δυο ματιές ανταλλάξαμε κι αυτό ήταν. Κολλήσαμε. Ήμασταν και οι δύο Αεκτζήδες καταρχήν. Έτσι ξεκινήσαμε. Με τον Παντελή ήμασταν συνεργάτες και φίλοι. Ποτέ, όμως, δεν βγήκα να το πλασάρω αυτό, ούτε να δηλώσω «κολλητός του φίλος». Ήμουν ένας άνθρωπος που προσπαθούσε, όσο μπορούσε, να τον βοηθήσει και να τον προστατεύσει. Ήταν ένας αληθινός συνεργάτης που, όποτε τον χρειάστηκα και με χρειάστηκε, ήταν ο ένας εκεί για τον άλλο.

Θυμάσαι κάποιο περιστατικό που ζήσατε μαζί;

Βεβαίως. Πολλά. Θυμάμαι, για παράδειγμα, το Πάσχα, πριν από δύο χρόνια, που το περάσαμε στο σπίτι του Κώστα Μπερτάκη στην Κρήτη. Μαζευτήκαμε με τον Παντελή, τον αδελφό του, ήταν εκεί και ο Κωνσταντίνος Ρήγος… Ψήσαμε, φάγαμε, το βράδυ κάναμε μία βραδιά καραόκε κι όλοι προσπαθούσαμε να τον μιμηθούμε και να τον πειράξουμε. Περάσαμε καταπληκτικά. Αυτές τις στιγμές τις έχω στο κινητό μου σε βίντεο και φωτογραφίες και τις βλέπω ακόμα και σήμερα. Με κάνουν να τον κρατώ ζωντανό. Κάθε φορά που νιώθω άσχημα ή όταν ακούω τα κομμάτια του, εκεί ανατρέχω…

Έκανε εύκολα φίλους ο Παντελής;

Όχι. Έκανε εύκολα γνωστούς, αλλά οι φίλοι του ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα. Δεν είχε πολλούς φίλους. Όμως, είχε πάντα την πόρτα στο καμαρίνι του ανοιχτή. Για όλο τον κόσμο. Ωστόσο, στον Παντελή άρεσε η μοναξιά. Καθόταν ώρες μόνος του, στο σπίτι του, έβγαζε μελωδίες με την κιθάρα του κι εμείς περιμέναμε μήνυμα να πάμε να μας παρουσιάσει τα τραγούδια που έγραψε. Είχε μία αγκαλιά για όλους. Και βοηθούσε, επίσης, πολύ κόσμο.

Η μεγαλύτερη αγάπη της ζωής του, ήταν η μητέρα του;

Σαφώς! Όπως και όλη του η οικογένεια! Υπεραγαπούσε και λάτρευε τους δικούς του. Σε κάθε του πρεμιέρα, άλλωστε, όλοι ήταν εκεί. Τους περίμενε. Ήθελε το «καλή επιτυχία» το δικό τους, το φιλί της μάνας του…

Πηγή : Περιοδικό Down Town, τεύχος 533

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *