Shia LaBeouf, o αντι – celebrity

Shia LaBeouf, o αντι – celebrity

Shia LaBeouf, o αντι – celebrity

Η νέα γενιά των ηθοποιών του Χόλιγουντ προτιμά τον τίτλο του «καλλιτέχνη», αναζητά τρόπους έκφρασης εκτός κινηματογράφου και προσπαθεί το ακατόρθωτο: να σνομπάρει το star system. Πρώτος κρατά τη σημαία ο Σάια ΛαΜπεφ.

Της Θεοδώρας Γιάγκου

Αν νομίζετε πως δεν έχετε ακούσει ποτέ ξανά το όνομά του, θα χρειαστούν ίσως μερικά μόνο δευτερόλεπτα για να φρεσκάρετε τη μνήμη σας. Είναι ο νεαρός ηθοποιός που εμφανίστηκε με μια χάρτινη σακούλα στο κεφάλι κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Βερολίνου το 2014, επισκιάζοντας ό,τι άλλο συνέβη σ’ εκείνο το φεστιβάλ τις προηγούμενες μέρες. Η σακούλα του έγραφε «Δεν είμαι πια διάσημος» και όπως ήταν αναμενόμενο προκάλεσε ακριβώς το αντίθετο, κλέβοντας την παράσταση. Αν εξακολουθεί να σας είναι απλά ένας άγνωστος, δεν θα κρατήσει για πολύ. Ο 30χρονος σταρ θα φροντίσει οσονούπω να τον μάθετε καλά ή έστω, να τον σχολιάσετε. Από τότε που συστήθηκε στο ευρύτερο κοινό με το θρίλερ «Disturbia» και αργότερα μέσα από τα blockbusters «Transformers», προσπαθεί με κάθε τρόπο να βρει διέξοδο από το star system, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι να βρίσκεται συνεχώς κάτω από τον εξεταστικό φακό της δημοσιότητας και στα «ραντάρ» των media. Για όλους τους λάθος λόγους.

Στην πρεμιέρα του «Indiana Jones και το Βασίλειο του Κρυστάλλινου Κρανίου» στις Κάννες το 2008, δήλωσε ότι ο Σπίλμπεργκ σακάτεψε το μύθο στο τέταρτο Indiana. Το Χόλιγουντ σοκαρίστηκε, ο Σπίλμπεργκ τον έβαλε στη μαύρη λίστα και ο Χάρισον Φορντ τον αποκάλεσε «ανόητο κωλόπαιδο». Και ο ΛαΜπεφ φρόντισε να τον επιβεβαιώσει, μεθώντας και κρατώντας την αστυνομία απασχολημένη με τα βίαια ξεσπάσματά του δημοσίως. Όταν πια αποφάσισε ότι «το Χόλιγουντ δεν έχει χώρο για οραματιστές», ακολούθησε τα βήματα του James Franco μακριά από το εμπορικό σινεμά, χτίζοντας για το βιογραφικό του το προφίλ ενός multi-καλλιτέχνη.

Συμμετείχε γυμνός σε ένα βίντεο κλιπ των Sigur Ros και κλείστηκε για 24 ώρες μέσα σε ένα ασανσέρ στην Οξφόρδη, αφού πρώτα έδωσε την ακριβή διεύθυνση του ασανσέρ μέσα από το twitter προκειμένου να προκαλέσει συναντήσεις με αγνώστους.

Για τις ανάγκες ενός άλλου performance, κάθισε για τρεις συνεχόμενες ημέρες σε μια κινηματογραφική αίθουσα για να παρακολουθήσει όλες τις ταινίες του, ενώ κλείστηκε άλλες πέντε μέρες σε μία γκαλερί, με τον κόσμο να σχηματίζει ουρές απ’ έξω για να τον συναντήσει. Το concept προϋπέθετε πλήρη ακινησία και αλαλία από μέρους του, ενώ ο κόσμος μπορούσε να πει και να κάνει ό,τι ήθελε. Με την τελευταία του εικαστική performance, ο Σάια στρέφεται από τα αυτοαναφορικά πρότζεκτ στα συλλογικά, κάνοντας για πρώτη φορά ένα πραγματικό βήμα μακριά από το σταριλίκι.

Ο ηθοποιός επέλεξε να μην συμμετάσχει σε καμία πορεία κατά του Ντόναλντ Τραμπ και να δηλώσει το παρών του πλάι στο βαρύ πυροβολικό του Χόλιγουντ και της παγκόσμιας μουσικής σκηνής (σ.σ Madonna, Cher, Charlize Theron, Michael Moor) με τον δικό του τρόπο.

Στις 20 Ιανουαρίου, την ημέρα τελετής ορκωμοσίας του νέου πλανητάρχη, έστησε μια κάμερα έξω από το Μουσείο Κινούμενης Εικόνας στη Νέα Υόρκη, η οποία καταγράφει ό,τι συμβαίνει εκεί 24 ώρες το 24ωρο. Από το φακό της μεταδίδει συνεχώς εικόνα μέσω live stream καθόλη τη διάρκεια της προεδρίας (το πρότζεκτ θα διαρκέσει τέσσερα χρόνια) και καλεί τον αμερικανικό λαό να αντισταθεί στο διχασμό που επέφερε η προεδρία Τραμπ, λέγοντας στην κάμερα τη φράση «Δεν θα μας διχάσουν».

Ο Σάια στον τελευταίο του «ρόλο», είναι πιο προσγειωμένος από ποτέ, αποφασισμένος να χρησιμοποιήσει τη φήμη του για καλό. Η δήλωσή του «δεν είμαι πολύ έξυπνος και πρέπει να είσαι μια ιδιοφυία για να μάθεις από τα λάθη σου» ωστόσο, κάτι μας λέει ότι δεν πρόκειται να κρατήσει για πολύ.

 

 

Πηγή : ΦιλGood

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *