Τέσσερις μάλλον θλιβερές διαπιστώσεις για την τηλεόραση σήμερα (και του χρόνου)

Τέσσερις μάλλον θλιβερές διαπιστώσεις για την τηλεόραση σήμερα (και του χρόνου)

Ο ΑΝΤ1 επαναφέρει «Ρουκ Ζουκ» και «Φάρμα» γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ρισκάρει πια με φρέσκο υλικό

Και γιατί να το κάνει άλλωστε; τα δημοφιλέστερα προγράμματα φέτος (Τροχός της Τύχης, Κάνε παζάρι, Deal & Survivor) μας είχαν πρωτοσυστηθεί στα 90’s και early 00’s και ήταν ανενεργά για πάνω από δεκαετία μέχρι που επανέκαμψαν θριαμβευτικά στην ίσως πιο αλλόκοτα νοσταλγική σεζόν στην πρόσφατη μνήμη (που σίγουρα χρίζει κάποιας ψυχολογικής ανάλυσης). Αντίθετα, καινούρια ή πρόσφατα format όπως το «Rising Star» και το «Your Face Sounds Familiar» τα βρήκαν μπαστούνια απέναντι στο «Survivor» – ειδικά το τελευταίο διανύει σε Ελλάδα και Κύπρο τη χειρότερη σεζόν του. Οπότε δεν εξέπληξε κανέναν ότι ο ΑΝΤ1 έβγαλε από τη φορμόλη ναφθαλίνη το «Ρουκ Ζουκ», το τηλεπαιχνίδι που παρουσίαζε η Μαίρη Μηλιαρέση στο Mega από το 1994 έως το 1997, δηλαδή πριν από ακριβώς μια εικοσαετία! Τη νέα βερσιόν του παιχνιδιού, που για τους αμύητους βασίζεται στο γνώριμο από τα παιδικά μας χρόνια «σπασμένο τηλέφωνο», θα παρουσιάζει όπως όλα δείχνουν η Ζέτα Μακρυπούλια με πρεμιέρα μέσα στο φθινόπωρο. Από το ίδιο συρτάρι ο ΑΝΤ1 βγάζει και τη «Φάρμα», ριάλιτι που επίσης διέπρεψε στη χρυσή εποχή του είδους στο Mega και που ξανασυστήνεται στο κοινό που ανήγαγε το «Survivor» στο megahit της δεκαετίας. Φρέσκο πράγμα που σαλεύει, δεν μπορείτε να πείτε…

Το φθηνό καθημερινό πρόγραμμα που γράφει είναι το νέο Ελ Ντοράντο

Το εβδομαδιαίο format, είτε μυθοπλασία, είτε εκπομπή, έχει πλέον πεθάνει -τελευταία καρφιά στο φέρετρο η αποτυχία των «Η λέξη που δεν λες» και «Αστέρας Ραχούλας» που δεν κατάφεραν να αποσπάσουν την προσοχή του κοινού από το σορτσάκι του Ντάνου. Στην Κύπρο δεν ευδοκίμησε και ποτέ, άλλωστε ο κανόνας εδώ ήταν πάντα «φτηνά και καθημερινά» και ισχύει για όλα: σειρές, εκπομπές, ριάλιτι. Κάποτε οι εβδομαδιαίες σειρές ήταν η αιχμή του δόρατος των καναλιών στη μάχη της τηλεθέασης αλλά και γοήτρου, γεμίζοντας τρεις ζώνες στην prime time ενώ οι υποδεέστερες ποιοτικά και τεχνικά καθημερινές σαπουνόπερες περιορίζονταν στην απογευματινή και τη ζώνη πριν το δελτίο. Σήμερα οι τελευταίες είναι ο κανόνας και μετά την επιτυχία του «Μπρούσκο» έγιναν ακόμα φθηνότερες καθώς γυρίζονται στην Κύπρο για την ελληνική αγορά. Με το τελευταίο trend να βρίσκεται σε κάμψη και το τρίωρο καθημερινό (σχεδόν) «Survivor» να χτυπάει αστρονομικά νούμερα, η ανάγκη για ένα πρόγραμμα που να καταγράφει υψηλή τηλεθέαση χωρίς να προκαλεί οικονομική αιμορραγία (ας μην ξεχνάμε πως το «Survivor» δεν κοστίζει το ίδιο ακριβά για το Σίγμα όσο για τον ΣΚΑΪ αφού αγοράζεται ως ξένο πρόγραμμα) γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Κάτι ας πούμε σαν το «Deal», τον «Τροχό της τύχης» ή κατινίστικα φτηνοριάλιτι τύπου «Shopping Star» που θωρακίζουν ζώνες, φέρνουν διαφήμιση και συμβάλλουν στον ημερήσιο μέσο όρο του καναλιού. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται ο Alpha που θα ρίξει στη μάχη το καθημερινό «Το καλύτερο ζευγάρι», ένα ριάλιτι κατευθείαν από τον πάτο της διατροφικής αλυσίδας στο πνεύμα του «Κάτι ψήνεται» και του «Shopping Star», το Megaone πασχίζει με το νέο «Masterchef», ενώ ο ΣΚΑΪ προσπαθεί να καπηλευτεί τη δημοτικότητα του «Survivor» με το αχρείαστο, καθαρά εκμεταλλευτικό και θανάσιμα ανιαρό «Πανόραμα».  Ακόμα και το προσεγμένο «Παραμύθι αλλιώς» πήγε αναγκαστικά δύο φορές την εβδομάδα για να μπορέσει να βγάλει τα (υπέρογκα) έξοδά του. Προς το παρόν η μοναδική εβδομαδιαία σειρά που είναι σίγουρη για του χρόνου είναι το «Κόκκινο νυφικό» η μαύρη κωμωδία των Ανδρέα Γεωργίου και Κούλλη Νικολάου που προορίζεται για τον Alpha. Κι αυτή πήγε υποχρεωτικά πακέτο με το περισσότερο ελκυστικό – και σωστά μαντέψατε, καθημερινό- «Τατουάζ».

Όλοι θα πέσουν με τα μούτρα στα ριάλιτι μέχρι να τα σπάσουν (και τα ριάλιτι και τα μούτρα τους)

Το έχουμε δει να συμβαίνει, μόλις σκάσει ένα πετυχημένο trend πέφτουν όλοι πάνω του με τα μούτρα μέχρι που το οικοδόμημα καταρρέει θεαματικά – έτσι εξαφανίστηκαν μια μέρα τα ριάλιτι στα late 00’s και κάπως έτσι επήλθε ο κορεσμός φέτος στις κυπριακές χαλουμόπερες. Ο εξωπραγματικός θρίαμβος του «Survivor» προκάλεσε τέτοιο πανικό στους ιθύνοντες ελλαδικών και κυπριακών καναλιών (στην Ελλάδα έφαγε ήδη δύο διευθυντές προγραμμάτων) που όμοιό του δεν έχουμε ξαναδεί. Κι ο πανικός είναι πάντα κακός σύμβουλος. Πλέον όπου γυρίσεις να κοιτάξεις θα δεις πληροφορίες, φήμες ή δήθεν διαρροές για νέα ριάλιτι/talent shows που θα δούμε από του χρόνου. I’m a Celebrity Get Me Out of Here, The Bachelor, The Amazing Race, Big Brother, The Biggest Loser, The Real Housewives of Athens έχουν κατά καιρούς ακουστεί (και μετά διαψευστεί) ενώ The Voice, Survivor, «Ελλάδα έχεις ταλέντο», «Φάρμα» και το νέο ριάλιτι μόδας «My Style Rocks» του ΣΚΑΪ είναι προς το παρόν τα μόνα σίγουρα για του χρόνου. Πιο πρόσφατο φρούτο η ψιλή που ακούστηκε ότι μεγάλο ελληνικό κανάλι φλερτάρει με την ιδέα να προβάλλει το καλοκαίρι ένα ριάλιτι όπου διαγωνιζόμενοι επιλέγουν ταίρι… ολόγυμνοι. Σε περίπτωση που αναρωτιέστε εάν έχει όντως πάτο το βαρέλι…

Το ΡΙΚ έχει κατεβάσει ρολά από το Μάρτιο και κανείς δεν δείχνει να νοιάζεται

Δεν ξέρω αν το προσέξατε αλλά η prime time του ΡΙΚ εκτός από τον περιστασιακό ποδοσφαιρικό αγώνα παίζει… «Γενιές της σιωπής» ήδη από το Μάρτιο. Όταν δηλαδή τα ιδιωτικά κανάλια εδώ ή οι κρατικές τηλεοράσεις αλλού δοκιμάζουν τα νέα προγράμματα του β’ μισού της σεζόν, στο ΡΙΚ έχει μυρίσει ήδη καλοκαιράκι και παίζουν επαναλήψεις. Βλέπετε μετά την (αναμενόμενη) κατάρρευση της θλιβερής δικαιολογίας για καθημερινή σειρά που έφερε τον τίτλο «Όσα δεν ξέρεις», το κρατικό μας ξέρετε δεν πολυζορίζεται για το τι θα βάλει στη θέση του – το plan B για τους ιθύνοντες είναι στανταράκια όπως η Eurovision και το Διαγωνισμός Σύνθεσης Κυπριακού Τραγουδιού (προσέξτε μην… κάψετε πάλι τα μηχανάκια της Nielsen). Αν τους πεις τίποτα θα μουρμουρίσουν κάποια ανόητη δικαιολογία για ψαλιδισμένο προϋπολογισμό, φαίνεται πως 32 εκατ. ευρώ δεν επαρκούν για πρόγραμμα της προκοπής παρά μόνο να πληρώνονται μισθοί, συντάξεις, επιδόματα και να συντηρούνται οι εγκαταστάσεις. Αυτή τη στιγμή πληρώνουμε εκατομμύρια για να βλέπουμε τρία δελτία την ημέρα, μια χούφτα εκπομπές η πλειοψηφία των οποίων δεν έχουν λόγο ύπαρξης, ντοκιμαντέρ του Άντρου Παυλίδη από τα ‘90s, γλυκανάλατες τηλεταινίες του Hallmark και παιδικά. Πολλά παιδικά. Α ναι, να μην ξεχάσω τους «Λοκμάδες της Καλλούς’ κάθε Θεοφάνια.  Αν ο νέος γενικός διευθυντής Μιχάλης Μαραθεύτης θέλει να κάνει ραγδαίες αλλαγές στο πρόγραμμα του ΡΙΚ, πρέπει πρώτα να αποκτήσει, σωστά;

Πηγή : Από το περιοδικό Τv Mανία, τεύχος 1226

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *